رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر قزوین:
رئیس کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با دریافت عوارض پذیره ساختمانی مخالف هستیم زیرا بار مالی بر دوش مردم تحمیل می‌کند.
کد خبر: ۵۴۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 31 December 2017

 به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با موضوع بررسی لایحه بهای خدمات توسعه و ارتقای سطح ایمنی شهروندان در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه قزوین یکی از شهرهایی است که جمعیت و تردد وسایل‌ نقلیه آن در حال افزایش بوده، باید پروانه‌هایی که در مرکز بافت شهری صادر می‌شود عوارض پذیره ساختمانی أخذ شود.

احد چگینی با اشاره به اینکه در ایجاد زیرساخت‌های پارکینگ در مرکز شهر قزوین با مضیقه مواجه هستیم، افزود: شهرداری قزوین برای رفع این مشکل دریافت عوارض پذیره ساختمانی را پیشنهاد کرده است.

وی بیان کرد: هفت درصد عوارض پذیره ساختمانی باید از بخش‌های مرکزی شهر قزوین و چهار درصد از دیگر مناطق با هدف جبران هزینه‌های تحمیل شده به شبکه دسترسی ناشی از افزایش تراکم و به تبع آن تأثیرات کمی و کیفی آن بر معابر أخذ شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: در شمال خیابان فلسطین، شرق بلوار مدرس، غرب خیابان نادری و جنوب هم میدان سبزه میدان از محورهای پرتردد شهر قزوین است که در صورت صدور پروانه‌ها باید عوارض پذیره ساختمانی أخذ شود.

چگینی مطرح کرد: اکنون در صدور پروانه آتش‌نشانی پنج درصد و باغستان 2.5 درصد عوارض دریافت می‌کنند که علاوه بر این‌ موارد باید عوارض پذیره ساختمانی هم اضافه شود.

این عضو شورا یادآور شد: اکنون با رکود مسکن مواجه هستیم که با تصویب عوارض پذیره ساختمانی کمکی به رونق ساخت‌ و ساز نمی‌کند و عامل بازدارنده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: اعضای این کمیسیون با دریافت عوارض جدید مخالف هستند زیرا بار مالی بر دوش مردم تحمیل می‌شود که با توجه به مشکلات اقتصادی به صلاح نیست.

چگینی گفت: عوارض پذیره ساختمانی همانند 2.5 درصد باغستان سنتی باید سهم پارکینگ باشد و سر جمع این دو عوارض از عدد قبلی افزایش نیابد و در حساب‌های جداگانه باشد.

وی عنوان کرد: به نظر بنده لایحه عوارض پذیره ساختمانی باید به شهرداری ارجاع شده تا با یک پیشنهاد بهتری به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار