همزمان با سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) شهر مقدس قم و حرم کریمه اهل بیت(ع) در عزا و ماتم فرو رفت.
کد خبر: ۵۴۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ 29 December 2017

به گزارش تابناک قم، امروز جمعه همزمان با دهم ربیع الثانی در سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) شهر قم و بارگاه ملکوتی این بانوی بزرگوار سیاه پوش است.

امروز و دیروز حرم حضرت معصومه(س) مملو از زائرانی است که از راه دور و نزدیک برای زیارت این بانوی بزرگوار به قم سفر می‌کنند و در جوار حرم کریمه اهل بیت(ع) با نوحه سرایی مداحان در سوگ این بانوی بافضیلت اشک ماتم می‌ریزند.

مراسم عزاداری وفات کریمه اهل بیت(ع) نیز شامگاه پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشا و با سخنرانی حجت الاسلام فرحزاد و مداحی مداحان اهل بیت(ع) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

در دفاتر مراجع عظام تقلید نیز مانند سال‌های گذشته و به روال سایر روزهای عزاداری اهل بیت(ع) محفل عزاداری برپا شد و مردم از اقشار مختلف در این مراسم شرکت کردند.

 همچنین صبح امروز دسته عزاداری خادمان حرم حضرت معصومه(س) به سمت حرم مطهر حرکت کرد که بعد از وارد شدن به بارگاه ملکوتی این بانوی گرامی به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

حرکت دسته‌های عزاداری از محل بیت النور، محلی که حضرت فاطمه معصومه(س) طی ۱۷ روز حضور در قم در آن اقامت داشت به حرم مطهر نیز از دیگر برنامه‌های عزداری امروز در قم بود.

امشب نیز مراسم شمع گرانی و خطبه‌خوانی با حضور خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار