فرمانده پایگاه هوانیروز شهید امینی آبیک بیان کرد
فرمانده پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک گفت: پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی این شهرستان به عنوان پایگاه معین 9 استان کشور مطرح بوده و انجام وظیفه می‌کند.
کد خبر: ۵۴۴۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 27 December 2017

 به گزارش تابناک در قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، سرهنگ خلبان مهرداد بخشیان در نشست خبری با اعضای رسانه شهرستان آبیک در دفتر فرماندهی پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی این شهرستان اظهار داشت: پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی به عنوان پایگاه معین در امر یاوری و پشتیبانی 9 استان کشور شامل استان‌های قزوین، تهران، البرز، مازندران، گیلان، مرکزی، قم، گلستان و زنجان مطرح بوده و انجام وظیفه می‌کند.

وی افزود: تیم اورژانس پایگاه هوانیروز شهید امینی شهرستان آبیک به استان البرز در مواقع بروز حادثه خدمات ارائه می‌داد که به جمعیت هلال‌احمر این استان واگذار شده است.

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک ادامه داد: در حال حاضر تیم اورژانس هوایی این پایگاه آماده خدمات به استان قزوین است که برای این امر، یک فروند بالگرد در نظر گرفته شده و یک فروند بالگرد رسکیو هم پیش‌بینی شده است.

بخشیان اضافه کرد: 100 منطقه عملیاتی تعریف و مشخص شده که در مواقع بروز حادثه ناگوار و تصادف، پایگاه هوانیروز شهرستان آبیک با هماهنگی با ستاد هوانیروز کشور اعزام و فعالیت دارد.

این مسؤول نظامی، پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک را نقطه قوت استان قزوین و استان‌های همجوار دانست و بیان کرد: نیروهای این پایگاه ولایتمدار و پا در رکاب بوده و کم نمی‌گذارند.

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک اضافه کرد: از زمان رفتن مستشاران آمریکایی از کشور، کار تعمیرات، نگهداری و بازسازی بالگردها توسط نیروهای بومی انجام می‌شود.

بخشیان خاطرنشان کرد: هوانیروز در دوران هشت سال دفاع و درگیری‌های کردستان نقش بسزایی ایفا کرده است.

وی بیان کرد: با وقوع زلزله کرمانشاه نخستین گروه از مسؤولان شامل فرماندهان ارتش از پایگاه هدف‌کش باند متکی به فرودگاه مهرآباد زیر نظر پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک اعزام شدند.

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک افزود: از نظر عملیاتی، تدارک و کارکنان اداری پایگاه هدف‌کش فرودگاه مهرآباد زیر نظر پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی است.

بخشیان مطرح کرد: هوانیروز دست بلند فرمانده بوده و قبض زمان و بسط مکان در دستور کارش قرار دارد یعنی در کوتاهترین زمان در گسترده‌ترین مکان‌ها وارد عمل می‌شود.

این مسؤول اذعان کرد: بالگردهای پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک همه منظوره است اما بیشتر پشتیبانی بوده و در وقت خود مسلح شده و انجام وظیفه می‌کند.

فرمانده پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک به زلزله اخیر ملارد استان البرز اشاره کرد و گفت: با توجه به این امر، در اول وقت اعلام آمادگی کرده‌ایم که خوشبختانه خسارت جانی و مالی در برنداشت.

بخشیان یادآور شد: پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک، نخستین یگانی است که در بلایای طبیعی وارد عمل شده و کمک می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار