رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر قزوین:
رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قزوین گفت: فعالیت خودروهای شخصی اینترنتی عرصه فعالیت را برای تاکسی‌ها تنگ کرده است چراکه درآمد رانندگان با هزینه‌های آن‌ها تناسب ندارد و در تأمین مخارج زندگی با مشکل مواجه هستند.
کد خبر: ۵۴۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 19 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، احد چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه خودروهای شخصی اینترنتی در سطح کشور اقدام به جابه‌جایی مسافران کردند، اظهار داشت: این خودروها ابتدا در کلان شهرهایی همانند تهران و مشهد آغاز شده و اکنون به قزوین رسیده است.

وی با بیان اینکه فعالیت خودروهای شخصی اینترنتی غیرقانونی است، ادامه داد: باید هرچه سریع‌تر جلوی فعالیت آن‌ها گرفته شود تا برای تاکسی‌ها و آژانس‌های شهر مشکلی به وجود نیاید.

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه فعالیت خودروهای شخصی اینترنتی عرصه فعالیت را برای تاکسی‌ها تنگ کرده است، بیان کرد: درآمد رانندگان با هزینه‌های آن‌ها تناسب ندارد و در تأمین مخارج زندگی با مشکل مواجه هستند و با آغاز کار خودروهای شخصی اینترنتی این وضعیت بدتر می‌شود.

چگینی اضافه کرد: این مشکل موجب شد تا مسؤولان مربوطه با برگزاری جلسه راهکارهای لازم را برای رفع آن اتخاذ کنند.

این مسؤول تصریح کرد: تشکیل کمیته ارزیابی و فنی از جمله تصمیمات مسؤولان بود تا رسیدگی به صلاحیت‌های شرکت‌های متقاضی راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی را انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: هر شرکتی که بخواهد فعالیت اینترنتی کند باید حداقل 10 دستگاه تاکسی داشته باشد تا بتواند به مسافران خدمات ارائه دهد.

چگینی خاطرنشان کرد: هر شرکت باید به ازای خودروها هم ضمانت‌نامه 10 میلیونی و به ازای اضافه کردن هر خودرو 200 هزار تومان به سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین ارائه دهد.

این عضو شورا گفت: هر راننده‌ای که مسافری را جابه‌جا می‌کنند، بین 20 تا 25 درصد از کرایه را به صاحبان آژانس‌ها و تاکسی‌ها می‌‌دهند اما در جابه‌جایی اینترنتی باید 13 درصد از سقف لایحه مصوبه شورا را پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: شرکت‌هایی همانند اسنپ در حال جذب رانندگان با خودروهای شخصی بوده که این کار آن‌ها خلاف قانون‌ است.

چگینی عنوان کرد: سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین باید نسبت به شکایت از مراجع ذیصلاح در خصوص فعالیت غیرقانونی شرکت‌هایی همانند اسنپ اقدامات لازم را انجام داده و نتیجه را به شورا اعلام کند.

وی ادامه داد: اگر مدیران آژانس‌ها و تاکسی‌ها از فعالیت اینترنتی استقبال نکردند، سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین خود اقدام به تأسیس شرکت آنلاین می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار