دبیرکل جامعه زینب (س):
تابناک مرکزی: دبیرکل جامعه زینب(س) گفت: آقای روحانی زنان و جوانان به شما اعتماد کردند و شما را باور کردند، اما شما به آنها اعتماد نکردید و در کابینه خود از آنها استفاده نکردید
کد خبر: ۵۳۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶ 17 December 2017

به گزارش تابناک مرکزی، اعظم حاجی عباسی، دبیرکل جامعه زینب(س) در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد ضرروت حضور زنان در جامعه اسلامی اظهارکرد: گزارش 100 روزه دولت را خواندیم و شنیدیم و دریغ از دغدغه ای برای احقاق حقوق زنان؛ از دولتمردان این سوال را دارم که آیا حضور خانم ها را فقط تا پای صندوق های رای می خواهید و با وعده های انتخاباتی آنها را تا پای صندوق های رای می آورید؟

وی با اشاره به اینکه روی سخنم با رییس جمهور جناب آقای روحانی است، اظهار داشت: آقای روحانی زنان و جوانان به شما اعتماد کردند و شما را باور کردند، اما شما به آنها اعتماد نکردید و در کابینه خود از آنها استفاده نکردید. شما پاسخ مناسبی به اعتماد زنان و جوانان که به امید آینده ای بهتر برای ریس جمهورشدن شما تلاش کردند، ندادید. در صورتی که اگر از زنان در بخش های مهم اجرایی کشور استفاده شود، نگاه یکسان بر بخش های مختلف مدیریتی حاکم خواهد شد و از اعمال نظرهای سلیقه ای نیز پرهیز می شود.

وی با تاکید براینکه نباید کشور فقط با سلیقه و مدیریت مردانه اداره شود، تصریح کرد: در این صورت حقوق زنان همچنان معطل می ماند. روند جریانات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در طول 39 سال گذشته و تداوم مطالبات زنان در تمام این عرصه ها و عدم پاسخگویی صحیح به نیازهای به حق جامعه زنان همزمان با رشد جمعیت و به وجود آمدن تنوع سلایق و شکوفایی استعدادهای این قشر عظیم در طول سالیان پس از انقلاب،  ضرورت این موضوع را به خوبی نشان می دهد که دولتمردان باید از این پتانسیل عظیم زنان توانمند و کارآمد و شایسته برای حل مشکلات مختلف از مجرای صحیح و قانونمند بهره ببرند و جامعه اسلامی و انسانی را بیش از پیش به سوی رشد و تعالی سوق دهد.

حاجی عباسی اضافه کرد: فعالان امور زنان در طی این سال ها همواره مطالبات خود را مطرح کرده اند اما به دلیل نداشتن سهمی در مدیریت های کلان کشور و تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها با مطالباتشان همچنان در حد مطالبه باقی مانده است. بزرگان تاریخ به ما یاد داده اند، جامعه‌ای که از تاریخ نیاموزد ناچار به تکرار آن می شود. انسان و تاریخ رابطه ای متقابل دارند. تاریخ انسان را می سازد و انسان آگاه و با بصیرت نیز تاریخ را می آفریند. بنابراین خطاب به آقای روحانی می گویم که از تاریخ بیاموزید و در فرصت پیش رو به زنان اعتماد کنید و اشتباه پیشینیان را تکرار نکنید و با اتخاذ تدبیر امید را به جامعه برگردانید و به وعده های خود عمل کنید. چرا که خداوند هم در قرآن تاکید دارند که نگویید آنچه را که به آن عمل نکنید. برازنده دولت شما نیست که درپایان دوره شما هیچ تغییری در موضوعات زنان حاصل نشده باشد.

دبیرکل جامعه زینب با بیان اینکه روحانی در پایان هشت سال ریاست جمهوری خود دیگر نمی تواند مشکلات را به گذشته و دولت قبل  ارجاع دهد، گفت: پس از انتخاب رییس جمهور توسط مردم، وظیفه نخبگان و فعالان سیاسی چیست؟  آنها به سه گروه تقسیم می شوند، اول تضعیف کنندگان، دوم  توجیه گران و سوم تکمیل کنندگان. تضعیف  دولت توسط مخالفان و رقبا انجام می شود و تضعیف و تخریب دولت در نظام جمهوری اسلامی خیانت به رای مردم است. توجیه توسط هواداران رخ می دهد و حماقت و نادانی است که همه را در نهایت دچار خسران می کند، اما دسته سوم دلسوز نظام و مردمند و خدا را در همه امور درنظر دارند، تکمیل کنندگان هستند و به دنبال حل مشکلاتند و در تقویت نظام کوشا هستند و مردم را در نظر دارند.

وی با بیان اینکه امیدوارم نخبگان و فعالان سیاسی تکمیل کننده دولت باشند، گفت: انشاالله که دولت امید را به مردم بازگرداند و رای دهندگان از رای خود پشیمان نشوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار