بازیگر سینما و تلویزیون مطرح کرد
بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با اشاره به دلایل قیمت بالای اجاره‌بهای سالن‌های نمایش در پایتخت گفت: مشکلات موجود بر کیفیت آثار تأثیر می‌گذارد.
کد خبر: ۵۳۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 16 December 2017
پژمان عبدی درباره قیمت بالای اجاره‌بهای سالن‌های نمایش در پایتخت اظهار کرد: بنده تجربه بازیگری، کارگردانی، نویسندگی، دستیار کارگردانی و مدیر تولید به‌ویژه در تئاتر را داشته‌ام و با مسأله قیمت اجاره سالن‌های نمایش مواجه شده‌ام.

وی ادامه داد: اصلاً نمی‌توانم به سالن‌دارها در افزایش قیمت اجاره سالن‌ها خرده بگیرم؛ چرا چنین اجاره‌بها و به‌اصطلاح خود سالن‌دارها کف‌ فروش گرفته می‌شود، چون می‌دانیم این مکان‌ها اجاره و هزینه‌های آب، برق و کارمند دارد.

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با اشاره به اینکه دست به هر کار که می‌زنیم، می‌خواهیم یک عایدی هم برایمان داشته باشد، افزود: مجموع این چیزها را که کنار هم قرار می‌دهیم، باز می‌بینیم که خیلی این انتقادها درمجموع منصفانه نیستند؛ هر چند خیلی‌ها نرخ‌های بالاتری هم دریافت می‌کنند.

عبدی با بیان اینکه در این شرایط نمی‌توانیم بگوییم سالن‌دارها با این کف‌ فروش بالا تئاتری‌ها را بیچاره کردند، تصریح کرد: زمانی می‌توانیم اعتراض داشته باشیم که حداقل دولت آمده از گروه‌های تئاتر خواسته خصوصی کار کنید و دیگر از شما حمایت نمی‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سالن‌های نمایش در این شرایط باید یارانه دریافت کند، اضافه کرد: وقتی یارانه دریافت کند، فشار این میزان فروش بر گروه‌های تئاتری کمتر می‌شود و از لحاظ مالی کاهش می‌یابد.

بازیگر سینما و تئاتر کشورمان با اشاره به اینکه فشار سالن‌دارها بر گروه‌های تئاتری دو شکل است، تصریح کرد: اول به شکل مالی است و با عقد قراردادها گروه‌ها شبانه موظف به پرداخت مبلغی می‌شوند و وحشت بر دل تولیدکننده اثر می‌اندازند.

عبدی بیان کرد: این شرایط کارگردان را موظف به استفاده از بازیگران چهره در نمایش‌های تئاتر می‌سازد تا فروش کند، این هم یک باتلاقی است که در تئاتر ایجاد می‌شود؛ بنده مخالف حضور سینمایی‌ها در تئاتر نیستم، ولی جایی این مخالفت را ندارم که جایش باشد.

وی با تأکید بر اینکه نباید به خاطر اینکه فقط فلانی چهره است در این نمایش‌ها حضور داشته باشد، تصریح کرد: بارها دیدم که گروه‌ها مجبور شدند و سراغ چهره‌ها رفتند تا کارشان بفروشد، شاید آن فرد آخرین گزینه بود که به لحاظ فرم بازی و فیزیک آن با دوری از شخصیت کاراکتر نمایشی در شرایط عادی به سراغش می‌رفتند.

بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان با اشاره به اینکه مجموعه این مشکلات بر کیفیت آثار تأثیر می‌گذارد، اظهار کرد: مشکلات سبب می‌شود تا آن کیفیت دلخواه ایجاد نشود و طبق یک‌سری فرمول‌هایی بر اساس فروش تهیه شده‌اند آثار کار شوند و کیفیت و ذائقه مخاطب پایین می‌آید و درمجموع باید بگوییم تئاتر از بین می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار