تابناک: اصناف اصفهان نیز همچون استانهای دیگر به نحوه دریافت مالیات اعتراض داشتند اما سالهاست که با تمام انتقاداتی که این بخش به مالیات ها دارد، استان اصفهان بیشترین پرداختی مالیات در کشور را دارد.
کد خبر: ۵۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 27 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، در سال های اخیر به دلیل بروز مشکلات اقتصادی در کشور و همچنین تحریم های اقتصادی، تامین درآمد مورد نیاز کشور با چالش های خاص خود روبرو شد.

با چالشی شدن موضوع درآمد زایی در کشور، مسئله دریافت مالیات از اصناف و صنایع مختلف به عنوان راهکار تامین درآمد مطرح و اجرایی شد.

از اواخر دولت دهم و در دولت یازدهم دامنه دریافت مالیات از اقشار و اصناف مختلف در قانون اصلاح و یا اضافه شد.

در این بین گرچه دولت به راهکاری مطمئن برای تامین درآمد کشور رسیده بود اما اصناف از نحوه دریافت مالیات و نرخ سالانه مالیات برارزش افزوده در قانون اعتراض و انتقاد داشتند.

اصناف استان اصفهان نیز همچون استان های دیگر به نحوه دریافت مالیات اعتراض داشتند اما سالهاست که با تمام انتقاداتی که این بخش به مالیات ها دارد، استان اصفهان بیشترین پرداختی مالیات در کشور را دارد.

این موضوع به گونه ای است که درسال ۹۲ کل مالیات وصولی استان اصفهان سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است و در این میان اصناف 9 درصد مالیاتی کل استان و صنایع بزرگ که شامل 13 شرکت بزرگ می شوند، 70 درصد مالیات پرداختی را وصول کرده اند.

با این وجود استان اصفهان در زمان دریافت بودجه در قانون کمترین سهم را دارد و از دریافت بودجه اندک در کشور گاه اصفهان در رده 35 امین استان قرار می گیرد.

استان اصفهان از دود صنایع و آلودگی آنها بیشترین خسارت های اقتصادی و بالاترین هزینه های سلامت شهروندان را داده است، اما سالهاست که با وجود انتقادات مسئولان و نمایندگان مجلس نتوانسته به حق خود در دریافت بودجه دست یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار