با حکم مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی محمدحسین مطیع بیرجندی به عنوان سرپرست معاونت صنایع دستی خراسان رضوی منصوب شد.
کد خبر: ۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱ 16 February 2015

به گزارش تابناک،رجبعلی لباف خانیکی در مراسم معارفه سرپرست صنایع دستی استان اظهار کرد: عمده تفاوت صنایع دستی سازمان و بخش خصوصی در این است که صنایع دستی سازمان خصلت پژوهشی دارد و ما باید ظرفیت‌های صنایع دستی را بالفعل کنیم و کارگاه‌های صنایع دستی اداره‌کل و بخش خصوصی را فعال کرده تا بخش خصوصی کاملا تحت نظارت معاونت صنایع دستی حرکت کند.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی به دلیل برخورداری از امکانات و منابع مالی و بازار در برخی موارد از ما جلوتر است که این واقعیت انکارناپذیر را می‌پذیریم، اما معاونت صنایع دستی باید از موضع حاکمیت برخورد کند و با خودسازی به تشویق و ترغیب هنرمندان بپردازد.

لباف ضمن قدردانی از حسین خواجه بیدختی، معاون سابق صنایع دستی این اداره کل گفت: مهم‌ترین ملاک‌های من در گزینش محمدحسین مطیع به عنوان سرپرست معاونت صنایع دستی صداقت، فداکاری و تحصیلات مرتبط با صنایع دستی در دانشکده هنر است که با حرکت‌های خوب و سازنده وی امیدوارم پس از این شاهد تحول در این معاونت باشیم.

محمدحسین مطیع بیرجندی فارغ التحصیل کاردانی هنرهای سنتی و کارشناسی مجسمه‌سازی دانشگاه هنرهای زیبا تهران است که مسئولیت بخش سفال و سرامیک هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی تهران، مدرس دانشگاه میراث فرهنگی تهران، کارشناس مسئول توسعه و ترویج صنایع دستی خراسان رضوی را در کارنامه فعالیت 25 ساله خود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار