نماینده ولی فقیه در قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به تأثیرگذاری شهدا در جامعه گفت: انسان زنده مدافع دین، حلال‌خوری، عطوفت انسانی و حق و حقیقت است و ما باید اثرگذاری یک فرد زنده را در جامعه مشاهده کنیم.
کد خبر: ۵۳۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 02 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در یادواره شهدای روستای کبریت‌میان میان با عرض سلام و صلوات به ارواح پاک همه شهیدان این مرز و بوم اظهار داشت: برخی‌ها تا به امروز هنوز فرق طاغوت، دین، شهید و غیر شهید را متوجه نشده‌اند و هنوز هم قصد درک این نکته را ندارند که ولایت طاغوتیان با ولایت الهی در تضاد است.

وی اذعان کرد: قرآن کریم به ما می گوید اجازه ندارید که شهیدان را مرده بپندارید بلکه شهدا زنده هستند و نزد خدای متعال روزی می‌خورند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: باید باور داشته باشیم که انسان مرده و زنده در نگاه دینی و معرفتی با یکدیگر متفاوت است، گاهی فردی راه می رود حرف می زند اما زنده نیست، گاهی هم افرادی در زندگی ما حضور ندارند و ظاهراً دفن شده‌اند اما زنده‌اند و در زندگی ما تأثیرگذار هستند.

عابدینی یادآور شد: امام علی(ع) در کلمات قصار خودشان در نهج البلاغه مرده را کسی می دانند که نسبت به ظلم، ناحقی، حرام خوری و مشاهده منکرات بی تفاوت است و سکوت می کند؛ اما اگر فردی با مشاهده منکرات در قلبش احساس ناراحتی کند و با زبان نسبت به ظلم و ستم اعتراض خود را نشان دهد و در عمل هم مخالفت خود را نشان دهد این فرد انسانی زنده خواهد بود.

این کارشناس قرآنی عنوان کرد: عده ای هستند که در مقابل ظلم و ستم استکبار جهانی در سوریه، عراق، یمن و بحرین سکوت می کنند و حتی به حضور مدافعان حرم در کشورهای دیگر اعتراض می کنند، این افراد مردگان زنده نما هستند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امیرمؤمنان علی(ع) در خطبه 87 نهج البلاغه منافقان را هم جزء مردگان معرفی می‌کنند، کسانی که صورت انسانی و قلبی حیوانی دارند و در دوره ما به فرمان صهیونیست‌ها علیه مسلمانان حیله و نیرنگ می‌کنند.

عابدینی مطرح کرد: دسته سومی که امام علی(ع) آن‌ها را مرده زنده‌نما معرفی می‌کنند، افرادی هستند که گوش شنوا، چشم بینا و عقل روشنی برای شنیدن، دیدن و تشخیص حق و حقیقت ندارند.

وی عنوان کرد: قرآن کریم خطاب به پیامبر اسلام(ص) می گوید؛ تو نمی توانی به مردگانی که اهل ظلم، تعدی و تجاوز به حقوق دیگران هستند حرف دین را بفهمانی، زیرا زندگان کسانی هستند که در زندگی با ایمان به خدای متعال و خالصانه فقط به دنبال کار خیر و عمل صالح هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: دومین گروه زنده در نگاه قرآن افرادی هستند که نسبت به اعمال دینی و عمل به حق خدا و دین، پایبندی داشته باشند یعنی نیاز نیست که حتما شهید شویم تا خداوند ما را جزو زندگان به شمار آورد.

عابدینی گفت: شهدا گروه سومی هستند که در نگاه قرآن جزو زندگان واقعی به شمار می‌آیند، کسانی که در طول تاریخ و زمان انبیای الهی و از ابتدای اسلام در مقاطع مختلف تا به امروز در دفاع از حق به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه زنده فردی است که مدافع حلال‌خوری، عطوفت انسانی، دین و صداقت است، گفت: ما باید اثرگذاری یک فرد زنده را در زندگانی خود ببینیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: راهپیمایی 20 میلیونی مردم در اربعین حسینی نشانه زنده بودن امام حسین(ع) است؛ اما آیا امروز کسی حاضر است برای یزید ملعون قدمی بردارد؟ اگر شهیدان و زندگان حقیقی نبودند امروز سوریه و عراق تبدیل به یک حکومت غاصب شده بود و مقاومت یمن و باریکه غزه و بحرین از دست می رفت.

عابدینی در پایان تأکید کرد: خانواده‌های شهدا بدانند که نباید نگرانی از نبود فرزندان خود داشته باشند، زیرا شهدای شما اسلام، شیعه و قرآن را در جهان زنده کردند و حق و حقیقت دینی را به نمایش گذاشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار