لیندسی گراهام؛ سناتور جمهوری خواه کارولینای جنوبی و عضو کمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریکا گفت: اگر ما برای توقف کره شمالی مجبور به جنگ شویم، وارد جنگ خواهیم شد، چون خود این کشور مسبب آن است و در صورتی که تغییری حاصل نشود، این اتفاق رخ خواهد داد.
کد خبر: ۵۳۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 29 November 2017
لیندسی گراهام؛ سناتور جمهوری خواه کارولینای جنوبی و عضو کمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریکا گفت: اگر ما برای توقف کره شمالی مجبور به جنگ شویم، وارد جنگ خواهیم شد، چون خود این کشور مسبب آن است و در صورتی که تغییری حاصل نشود، این اتفاق رخ خواهد داد.

به گزارش تابناک تهران به نقل از سی ان ان، کره شمالی مدعی است نوع جدید موشک بالستیک بین قاره ای را آزمایش کرده که قادر به حمل کلاهک هسته ای است و قادر است خاک آمریکا را مورد هدف قرار دهد.
رسانه دولتی کره شمالی چهارشنبه در اطلاعیه ای که ساعتی پس از دستورکیم جونگ اون به منظور پرتاب موشک هواسنگ -۱۵صادر شد، اعلام کرد: این موشک به بالاترین ارتفاع موشکهایی رسیده که کره شمالی تاکنون پرتاب کرده است.


خبرگزاری دولتی این کشور نیز این موشک را قوی ترین موشک بالستیک بین قاره ای خواند و گفت: این اقدام، دستیابی به هدف تکمیل توسعه سیستم موشکی است که توسط جمهوری دموکراتیک خلق کره برنامه ریزی شده بود.
جیمز ماتیس؛ وزیر دفاع آمریکا پیش از این گفته بود: موشک شلیک شده توسط کره شمالی نشان می دهد که این کشور قادر است «هر نقطه ای در جهان» را هدف حمله موشکی خود قرار دهد.
این پرتاب موشک در حالی انجام شد که از ماه سپتامبر دونالد ترامپ بارها نسبت به چنین اقدامی هشدار داده بود و در جمع خبرنگاران در کاخ سفید پس از شلیک این موشک نیز گفت: «آمریکا مراقب این وضعیت خواهد بود» .


بنا بر اعلام مقامات ژاپن و کره جنوبی، موشک هواسنگ -۱۵ تقریباً به ارتفاع ۴۵۰۰ کیلومتری (معادل ۲۸۰۰) رسیده و پیش از آن که در حدود ۲۱۰ کیلومتری (معادل ۱۳۰ مایلی) غرب استان آئوموری ژاپن فرود بیاید، مدت ۵۳ دقیقه را در آسمان بوده است.
ماتیس در اتاق روزولت در کاخ سفید به همراه ترامپ در شرح این اتفاق اظهار داشت: شرایط دشوار تر شده است. وی افزود: صادقانه باید گفت که پرتاب این موشک در ارتفاعی بالاتر از موشکهای پرتاب شده قبلی است و این نشان می دهد که کیم جونگ اون اکنون قادر است «هر نقطه ای در جهان» را هدف حمله موشکی خود قرار دهد.
وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: این موشک بالستیک صلح جهانی، منطقه ای و همچنین ایالات متحده را به مخاطره می اندازد و تداوم این روند به ایجاد تهدیدی منجر خواهد شد.
رکس تیلرسون؛ وزیر امور خارجه آمریکا نیز این اقدام کره شمالی را به شدت محکوم کرد و خواهان ایجاد فشار بیشتری بر پیونگ یانگ شد و گفت: ایالات متحده همچنان متعهد به راه حلی صلح آمیز و خلع سلاح هسته ای است، اما صبر و تحمل ما نیز حدی دارد.
سناتور جمهوری خواه کارولینای جنوبی؛ لیندسی گراهام در کمیته خدمات نظامی به سی ان ان گفت: اگر ما برای توقف کره شمالی مجبور به جنگ شویم، وارد جنگ خواهیم شد، چون خود این کشور مسبب آن است و در صورتی که تغییری حاصل نشود، این اتفاق رخ خواهد داد.
مقامات کره شمالی در ماه اکتبر در اظهارنظری تأکید کردند که تا زمانی که این کشور توانائی های هسته ای خود را به اثبات نرساند، هیچ راه حل دیپلماتیکی وجود نخواهد داشت.
کره شمالی اعلام کرده بود که برای رسیدن به این هدف دو مرحله باید پشت سر گذاشته شود، که یکی از آن ها آزمایش موشک های دور برد (موشک بالستیک بین قاره ای) است، که قادر به رسیدن به خاک آمریکا باشد و دیگری انفجار هسته ای خارج از جو زمین.


جههوری خلق کره همچنین بر این موضوع تأکید کرده بود که: پیش از آن که ما راه دیپلماسی را با دولت ترامپ در پیش بگیریم، می خواهیم این پیام روشن را به آن ها بدهیم که کره شمالی دارای توان دفاعی و تهاجمی برای مقابله با هر گونه تهاجم از جانب ایالات متحده است.
پیش از این پرتاب موشک، نمایندگان هر دو حزب نسبت به عواقب ویرانگر اقدام نظامی بر علیه کره شمالی هشدار داده بودند. پیونگ یانگ در بکار گیری از جنگ افزارهای متعارف بهتر از سئول است و این نبرد میلیون ها نفر از مردم کره جنوبی و بیش از ۲۸ هزار نفر از نظامیان آمریکائی را به راحتی در تیر رس کره شمالی قرار می دهد.
در این میان سفیر آمریکا در سازمان ملل خواهان جلسه اضطراری با همتایان ژاپنی و کره شمالی خود شد. این جلسه در عصر چهارشنبه برگزار خواهد شد.


گفتنی است به دنبال این اتفاق در حساب توئیتری خود نوشت: «پس از آزمایش موشکی کره شمالی، مهم است که بودجه دولت و ارتش را تامین کرد! دمکرات‌ها نباید بودجه ارتش را به خاطر عفو و مهاجران غیرقانونی، به گروگان بگیرند. من قول توقف مهاجران غیرقانونی را داده بودم و به پیروزی بزرگی دست پیدا کردم. آن‌ها نمی‌توانند تهدید به تعطیلی دولت بکنند تا به خواسته‌های خود برسند».

منبع

مترجم: میثم خاکپور
برچسب ها: میثم خاکپور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار