مدیرکل زندانهای استان قزوین:
مدیرکل زندانهای استان قزوین از انعقاد تفاهم نامه قرآنی و نماز فی ما بین دادگستری کل، دادسرای عمومی وانقلاب و زندانهای استان خبرداد.
کد خبر: ۵۳۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱ 28 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حمیدرضافراست طلب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به جایگاه رفیع نماز و قرآن کریم در رشد و بالندگی فکری، اخلاقی و رفتاری فرد و جامعه و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و حفظ و فهم آیات و تدبر در معانی آن و لزوم هم افزایی و مشارکت مراکز و دستگاههای مختلف در راستای گسترش فرهنگ نماز و قرآن ، تفاهم نامه همکاری بین دادگستری کل، دادسرای عمومی وانقلاب و اداره کل زندانهای استان منعقد شد.

وی با بیان اینکه  قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد افزود: قرآن کریم برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد. به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

فراست طلب افزود:زندگی قرآنی بر اساس رعایت مقررات و عدالت و احسان است و مردمی که این گونه زندگی کنند، دارای اطمینان خاطر و آسایش خواهند بود.

مدیرکل زندانهای استان در ادامه  هدف از انعقاد این تفاهم نامه همکاری را مشارکت در توسعه وتعمیق فرهنگ قرآنی و نماز وآموزه های انسان ساز آن بارویکردهای آموزشی، تربیتی، تبلیغی و ترویجی دربین زندانیان عنوان کرد وافزود: نظارت و اجرای برنامه های آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم بر اساس نیاز گروه های هدف زندان بر اساس ارسال دستورالعمل سازمانی، نظارت و اجرای طرح عمومی تصحیح قرائت و اذکار نماز، تجهیزفضای نمازخانه ها و دارالقرآن زندان ها جهت برگزاری باشکوه نماز جماعت و کلاسهای آموزشی قرآن کریم، تامین مربیان آموزشی قرآن کریم و روحانیون، جهت امور آموزشی و اقامه نماز، برگزاری آزمون نهایی از شرکت کنندگان در کلاسهای آموزش قرآن کریم و نماز زندانیان، از جمله وظایف زندانها در این تفاهم نامه خواهد بود.

وی تصریح کرد: براساس تفاهم نامه منعقده، دستگاه قضایی به استناد تاییدیه این اداره کل، به زندانیان فعال در عرصه نماز وقرآن کریم بر اساس قوانین و مقررات تخفیفات قضایی و مرخصی تشویقی اعطاء می کند.

مدیرکل زندانهای استان قزوین مدت اعتبار این تفاهم نامه را دوسال ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد زندانیان در سایه آموزش های دینی وقرآنی بتوانند مسیر درست زندگی کردن را آموخته و مرتکب جرم و بزهکاری نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار