دومین همایش حفاظت از جنگل‌ های هیرکانی ۱۰ آذرماه در قائم شهر برگزار می‌ شود.
کد خبر: ۵۲۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ 25 November 2017
به گزارش تابناک : داریوش عبادی عضو ستاد اجرایی دومین همایش حمایت از جنگل‌ های هیرکانی با بیان اینکه دومین همایش حفاظت از جنگل‌ های هیرکانی ۱۰ آذرماه در قائم شهر برگزار می‌ شود، گفت: طرح صیانت از جنگل‌ های شمال به درستی اجرا نشد و این یکی از دلایل کاهش وسعت این جنگل‌ ها است.

وی افزود: حفظ و گسترش جنگل‌ ها می‌ت واند یکی از مهم‌ ترین عوامل نجات انسان‌ ها در جلوگیری از اثرات مخرب گرم شدن کره زمین باشد.

عبادی گفت: از بین رفتن جنگل‌ها چرخه حیات را مختل می‌ کند و شرایطی به وجود می‌ آورد که محیط زیست برای زندگی موجودات زنده قابل تحمل نباشد.

عضو ستاد اجرایی دومین همایش حمایت از جنگل‌ های هیرکانی افزود: براساس آمار‌های بین المللی بخش فراوانی از جنگل‌ های دنیا به روسیه، کشور‌های اسکاندیناوی و آمریکا شمالی تعلق دارد که ۱۳.۸ میلیون کیلومتر مربع از سطح جنگل‌ های دنیا در قلمرو آنان قرار گرفته است.

عبادی گفت: بسیاری از کشور‌های دنیا، به ویژه توسعه یافته، به شدت از جنگل‌ های خود که در میان ارزشمندترین ثروت‌ های طبیعی آن‌ ها محسوب می‌ شوند آگاهانه صیانت می‌ کنند.

وی افزود: یکی از اهداف ستاد اجرایی دومین همایش حمایت از جنگل‌ های هیرکانی همکاری و هم اندیشی کارشناسان، مسئولان و تشکل‌های مردم نهاد درباره ارائه راه حل‌های مناسب در راستای حفظ و حراست از جنگل‌ های هیرکانی و به ویژه شمشاد است.





منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار