حجت الاسلام و المسلمین صالحی: چندین بار به این موضوع اشاره کردم که موقوفه های البرز بسیار کم است، در صورتی که شاهد هستیم واقف های البرزی موقوفات خود را در دیگر استان ها در اختیار ادارات اوقاف قرار داده اند.
کد خبر: ۵۲۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴ 16 November 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام صالحی در مراسمی که به مناسبت هفته وقف در محل دارالایتام فدک مجموعه فرهنگی تفریحی عقیق برگذار شد با اشاره به حادثه اخیر استان کرمانشاه گفت: باید از تمام ظرفیت درون استانی برای کمک به مردمی که دچار آسیب زدگی شده اند استفاده کنیم، مردم و مسٸولین باید در کنار هم در صحنه حضور پیدا کنند تا بتوانیم از بحران فعلی خارج شویم.
وی افزود: ایجاد بستر و فرهنگ سازی وقف برای جامعه امروز بسیار ضروری است، چرا که شاهد سنت پسندیده وقف دست مایه سوءاستفاده برخی سود جویان شده است.
 مدیر کل اوقاف گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که میزان وقف در استان البرز تا حدود قابل توجهی کاهش یافته است و شاید مهمترین دلیل عدم اطلاع رسانی درست و نا شناخته ماندن امور وقفی در استان است.
این مسٸول ادامه داد: با بالا بردن اطلاعات و فرهنگ سازی در امور وقف که نهایتا به روی آوری واقفین به سنت پسندیده وقف خواهد شد، می توان بسیاری از مشکلات افراد نیازمند را حل نمود.
وی با اشاره به نقش رسانه در ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد: رسانه و وقف از مهم ترین اموری است که در هفته وقف به آن خواهیم پرداخت، همچنین ایستگاه های همه واقف باشیم و همایش یاوران وقف با همکاری همه عزیزان که ما را در این عرصه یاری می کنند برگذار خواهد شد.
حجت الاسلام صالحی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در امور عمرانی گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۳میلیارد تومان کمک به پروژه های مصلی ها و مسجد های سطح استان کمک شده است، همچنین برخی از امام زاده های سطح استان از جمله امام زاده محمد و امام زاده محمود ماهدشت نیاز اساسی به مرمت دارد که احتیاج داریم با یاری رسانی مردم به این موارد رسیدگی شود.






منبع : گیتی آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار