مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه از روند کاهشی پس لرزه‌ها در کرمانشاه خبر داد و گفت: تا هشت صبح امروز (24 آبان)، 268 پس لرزه در استان رخ داده است.
کد خبر: ۵۲۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 15 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،فرهاد فروزی، اظهار کرد: بعد از زلزله بزرگ 7.3 ریشتری تاکنون 268 پس لرزه در استان رخ داده که 23 مورد آن بزرگتر از چهار ریشتر بوده است.

وی ادامه داد: از این تعداد 17 مورد مربوط به همان روز (21 آبان) و از بعد از وقوع زلزله اصلی تا 12 شب بوده است.

مسئول شبکه لرزه نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه در اولین روز پس از زلزله 162 پس لرزه داشتیم، خاطرنشان کرد: این پس لرزه‌ها با روند کاهشی قابل توجه در روز دوم پس از زلزله(23 آبان) به 69 مورد رسید و امروز نیز تاکنون 20 مورد بود.

فروزی این زلزله را از بعد بزرگی و میزان انرژی که تخلیه شد بی نظیر دانست و تصریح کرد: تاکنون سابقه زلزله به این بزرگی در مطنقه زاگرس نداشتیم.

وی در خصوص خطرناک بودن پس لرزه‌ها نیز تاکید کرد: در خود شهر کرمانشاه خطر جدی وجود ندارد، اما در مناطق زلزله زده با توجه به آنکه بر اثر زلزله اصلی استحکام ساختمان‌ها کم شده ممکن است با زلزله چهار ریشتری هم دچار آسیب شود.

مسئول شبکه لرزه نگاری کرمانشاه با بیان اینکه نمی‌توان مدت زمان ادامه پس لرزه ها را دقیق مشخص کرد، افزود: پس لرزه‌ها ممکن است تا ماه‌ها ادامه داشته باشد.

فروزی در خصوص شایعاتی که در فضای مجازی برای وقوع یک زلزله بزرگ مطرح است، گفت: در هیچ کجای دنیا تاکنون ابزاری برای پیش بینی دقیق زلزله وجود ندارد. 


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار