مدیر‌کل ارشاد آذربایجان غربی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: کنگره ادبی عقیله‌العرب با هدف شناساندن نقش و جایگاه حضرت زینب (س) در زنده داشتن قیام عاشورا و همچنین نقش مدافعان حرم در دفاع از حریم ولایت در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۱۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 31 October 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری دومین کنگره عقیله‌العرب در آذربایجان غربی اظهار داشت: عشق به اهل‌بیت(ع) مشوق برگزاری چنین برنامه‌هایی در سطح استان می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در شاکله مدیریتی آذربایجان غربی همواره بنا بر برگزاری مراسمات آئینی در سطح استان داشته گفت: بر اساس آمارهای موجود در چندین سال اخیر تعداد کنگره‌های شعری برگزارشده در استان آذربایجان غربی بسیار بیشتر از متوسط کشوری بوده و این خود نشان از تلاش مستمر مدیریت استان در افزایش فرهنگ و ارتقای جایگاه اهل‌بیت در بین آحاد جامعه را دارد.

کریمی با یادآوری موفقیت‌های استان آذربایجان غربی در برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی در کشور افزود: متأسفانه اشعار سروده شده در مقام شعرهای اهل‌بیت(ع) کمتر از انتظار بوده و می‌طلبد که تصمیماتی بیش‌ازپیش در جهت شناساندن حضرت زینب (س) و جایگاه وی در واقعه عاشورا اتخاذ شود.

وی با تأکید بر اهمیت برگزاری کنگره‌های زینب شناسی و نقش آن حضرت در پابرجا ماندن نهضت عاشورا عنوان کرد: شناساندن نقش و جایگاه حضرت زینب (س) در زنده داشتن قیام عاشورا، نقش مدافعان حرم در دفاع از حریم و حرم، اشاعه فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع)، به‌ویژه خلق آثار بدیع در حوزه شعر آئینی ازجمله اهداف برگزاری دومین کنگره ادبی سراسری عقیله‌العرب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه شرکت در این کنگره برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی آزاد است گفت: از هر شاعری حداکثر 3 اثر و به زبان ترکی آذری پذیرفته می‌شود.

وی با اشاره به ضروری بودن بسط فرهنگی موضوع حضرت زینب (س) با مدافعان حریم آن حضرت اظهار داشت: هرساله بخش ویژه کنگره عقیله‌العرب به اشعاری با موضوع مدافعان حرم اختصاص می‌یابد که خوشبختانه اسال دراین‌ارتباط آثار قابل قبولی به دبیرخانه جشنواره ارائه شده است.

کریمی با بیان اینکه کنگره ادبی عقیله العرب روز پنجشنبه 11 آبان ماه از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر در محل سالن همایش‌های اداره برق آذربایجان غربی برگزار می‌شود گفت: امسال تعداد 391 اثر از سوی 83 شاعر آئینی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، قم، تهران، همدان و آذربایجان غربی به دبیرخانه جشنواره تحویل شده که امید می‌رود پس از اتمام کنگره مجموعه آثار به‌صورت کتاب نفیسی تدوین و در اختیار عموم قرار داده شود.

منبع/تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار