مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی تاکید کرد:
تابناک مرکزی: مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی گفت: هم اکنون ۵۰ واحد بزرگ شیمیایی در استان مرکزی فعالیت دارند اما نیاز به وجود یک درمانگاه تخصصی در رابطه با سوانح این حوزه به شدت احساس می شود.
کد خبر: ۵۱۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 30 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی، مجید عسگری مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیرعامل برگزار شد ضمن معرفی اصول پدافند غیرعامل و تشریح اقدامات صورت پذیرفته در این زمینه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

عسگری با اشاره به لزوم تبیینِ نقش و جایگاه پدافند غیرعامل و معرفی ضرورت ها و فعالیت های آن در سطح استان بیان داشت: پدافند غیرعامل، مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی، آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدهای دشمن می‌شود و همواره دو نوع تهدید طبیعی و تهدیدهای انسان‌ساز جامعه بشری را تهدید می‌کند و وظیفه ذاتی پدافند غیرعامل رصد تهدیدات و اتخاذ تمهیدات مناسب است.

وی افزود: شعار هفته پدافند غیر عامل«پدافند غیرعامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور» است که امیدواریم در این زمینه موفق باشیم.

عسگری در ادامه ی این جلسه حفاظت از جان مردم، حفاظت از زیرساخت های حیاتی کشور، استمرار خدمات ضروری به مردم مانند خدمات آب و برق، حفاظت از تاسیسات و تجهیزات، پایدارسازی مدیریت عالی کشور، حفاظت سایبری از کشور، حفاظت شهر در جنگ ها، تداوم شبکه های اطلاع رسانی و تداوم مدیریت مردم در بحران ها را از مهمترین کارکردهای پدافند غیرعامل دانست و تصریح کرد: تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل، فرهنگ سازی مفاهیم پدافند غیر عامل در حوزه‌های مختلف، تبیین نقش‌های پدافند غیر عامل در جامعه و ایجاد تحرک و انگیزه در دستگاه‌های کشور در اجرای سیاست‌ها، طرح و برنامه‌ پدافند غیر عامل از جمله اهداف سازمان پدافند غیر عامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی با اشاره به نقش این اداره کل در حوزه کالبدی و مرتبط با زیرساخت‌ها که در سطح بندی واحد‌های اقتصادی، صنعتی و امنیتی اجرایی میشود گفت: تقویت زیرساخت‌های کشور، افزایش ضریب آمادگی زیرساخت‌های استان و کشور توجه به معماری و ساخت و ساز با دیدگاه پایین آوردن تهدیدات در مدیرت بحران و خطرات انسان ساز در حوزه کالبدی تعریف و بیان می‌شود.

عسگری بیان کرد: پروزه‌های عمرانی بالای یک میلیارد تومان باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند و از ابعاد مختلف این موضوع مورد توجه قرار بگیرد و سازمان  برنامه بودجه موظف است که تخصیص بودجه را بر اساس به پیوست بودن مجموعه مطالعات در حوزه آن پروژه  با دیدگاه پدافند غیرعامل رعایت کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی خاطرنشان ساخت: در رابطه با پدافند غیرعامل در حوزه صنایع، هم اکنون ۵۰ واحد بزرگ شیمیایی در استان مرکزی فعالیت دارند اما نیاز به وجود یک درمانگاه تخصصی در رابطه با سوانح این حوزه به شدت احساس می شود.

وی تصریح کرد: این پروژه هم اکنون در شهر اراک در دست پیگیری است، اما پیشرفت فیزیکی کندی دارد و با توجه به نبود امکانات در سایر مراکز درمانی به منظور درمان حادثه دیدگان صنایع شیمیایی، پالایشگاه و پتروشیمی، باید هر چه سریعتر راه اندازی شود..

وی اظهار کرد: قرارگاه پدافند شیمیایی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی در استان مرکزی تشکیل شده تا میزان آسیب ها به کمترین میزان ممکن برسد.

عسگری گفت: باج افزارها از جمله تهدید هایی هستند که حوزه سایبری واحدهای تولیدی و صنعتی را مورد حمله قرار می دهند و در این زمینه استان مرکزی نیز مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه استان مرکزی یکی از 10 استان هسته ای کشور به شمار می رود، گفت: قرارگاه زیستی و پرتوی در این استان به منظور مقابله با تهدیدات بیوتروریستی تشکیل شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار