تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش معنی‌دار پرخاشگری، اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای، اشتغال ذهنی و چندین مشکل حاد دیگر ناشی از استفاده بیش از حد و مدیریت نشده بازی‌‌های رایانه‌ای است.
کد خبر: ۵۱۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 29 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محسن محمودی با اشاره به اینکه بازی‌های رایانه‌ای نزدیک به 45 سال قدمت دارند، اظهار کرد: طراحان این بازی‌ها با استفاده از اصول مختلف روان شناختی همانند جذابیت، هیجان‌پذیری، تقویت، بازخورد، شباهت و همانند سازی به اهداف خود نزدیک می‌شوند.
وی با بیان اینکه افزایش معنی‌دار پرخاشگری، اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای، اشتغال ذهنی و چندین مشکل حاد دیگر ناشی از استفاده بیش از حد و مدیریت نشده بازی‌‌های رایانه‌ای است، افزود: افت تحصیلی، فرار از مدرسه، درگیری با همکلاسی‌ها، دروغگویی، غیبت، کم‌حوصلگی، ضعف عصبی، اختلالات خواب و ... از جمله مشکلات فردی و اجتماعی حاصل از استفاده بیش از حد بازی‌‌های رایانه‌ای است.
محمودی تاکید کرد: به والدین توصیه می‌شود بر نوع و مدت زمان بازی‌های رایانه‌ای فرزندان خود نظارت داشته باشند و با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح از استفاده بیش از اندازه جلوگیری کنند که این مهم با کسب آگاهی، شرکت در کارگاه‌های آموزشی و مهارتی و عملیاتی کردن دانش والدین در این زمینه، محقق خواهد شد.
وی تصریح کرد: همکاری آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌های اجرایی همانند شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دادگستری، نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی برقرار شده است و کارگاه‌های آموزشی و مهارتی مطلوبی از لحاظ کیفی و کمی برگزار شده است و اقدامات دیگری نیز در سال تحصیلی جاری انجام خواهد شد.
محمودی بیان کرد: با توجه به نقش فضای مجازی و میزان تاثیر گذاری آن در شخصیت و روحیه افراد به ویژه دانش‌آموزان، آموزش و پرورش اقدامات خود را در خصوص راه‌های استفاده صحیح از فضای مجازی بیشتر و کیفی‌تر کرده است.
وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی تربیت مربی ویژه فضای مجازی به منظور آموزش مدیران، معلمان و به تبع آن آموزش دانش‌آموزان و والدین آنان را از اقدامات آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: برگزاری 51 کارگاه برای حدود 2000 دانش‌آموز و اولیاء آنان با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان از فعالیت‌های صورت گرفته توسط آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در سال گذشته بوده است.
وی برگزاری کارگاه آموزشی با همکاری پلیس فتا در شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان که نزدیک به 90 درصد از دانش‌آموزان مدارس و والدین آنان تحت پوشش قرار داده شدند و همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی که حدود 200 دانش‌آموز دختر و پسر در شهرکرد از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش در سال گذشته در زمینه استفاده صحیح فضای مجازی برشمرد.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان از برگزاری دوره آموزش مشاوران و مدرسان حوزه روانشناسی به منظور آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی دانش‌آموزان و والدین آنان در آبان ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: امید است که بتوانیم تمام مدارس را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.
محمودی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی طراحان فضای مجازی و وضع موجود باید اقدامات آموزش و پرورش نیز در این خصوص افزایش و ارتقاء یابد تا بتوان با تربیت نسلی خلاق، اخلاق مدار و مقید به اصول دین اسلام در مقابل تهاجم فرهنگی مراقبت لازم را داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار