فرماندار همدان از تعیین ۱۸۱ آموزشگاه و پایگاه تابستانی برای برگزاری ویژه برنامه های اوقات فراغت خبر داد.
کد خبر: ۵۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 23 June 2015

فرماندار همدان گفت: در تعطیلات تابستان 22 هزار دانش‌آموز ناحیه یک با 85 آموزشگاه پایگاه تابستانی و 96 پایگاه در ناحیه 2 اوقات فراغت خود را پر می‌کنند.

به گزارش فارس ، علی تعالی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان اظهار داشت: در تعطیلات تابستان 22 هزار دانش‌آموز ناحیه یک با 275 مربی و 162 عامل اجرایی و تعداد 85 آموزشگاه پایگاه تابستانی، اوقات فراغت خود را پر می‌کنند.

وی بیان داشت: در آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان همدان نیز 32 پایگاه طرح هجرت و 96 پایگاه اوقات فراغت دایر شده تا دانش‌آموزان بتوانند از برنامه‌های اوقات فراغت در این پایگاه‌ها استفاده کنند.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت پایگاه برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان باید مد نظر قرار بگیرد عنوان کرد: در این راستا باید با نهاد‌های فرهنگی ارتباط مستقیم داشته باشیم.

وی با تأکید بر فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت در سطح شهرستان همدان عنوان کرد: اگر نتوانیم در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان وارد شویم فرزندان ما دچار آسیب‌های اجتماعی خواهند شد.

تعالی با بیان اینکه هدف ما پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به صورت غنی و قوی است، گفت: در جامعه امروز دریچه‌های فرهنگی مختلفی از راه تکنولوژی به روی جوانان باز شده که ممکن است آنان را دچار آسیب‌های مختلفی کند.

وی افزود: در گذشته دانش‌آموزان به محض تعطیلی مدارس در حرفه‌های مختلفی مشغول به کار می‌شدند که این کار علاوه بر پر کردن اوقات فراغت در آنان حس مسئولیت‌پذیری را ایجاد می‌کرد.

فرماندار شهرستان همدان ادامه داد: در حال حاضر باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استفاده کرده و همچنین فرهنگسازی در جامعه برای اینکه والدین قبل از وارد شدن فرزندانشان به ایام تعطیل به فکر راه حلی برای پر کردن اوقات باشند، را مد نظر داشته باشیم.

وی یکی از اهداف دولت را جلب مشارکت‌های مردمی در بخش آموزشی دانست و یادآور شد: مدارس هیئت امنایی در صورتی که با کیفیت مطلوب پیش برود در آینده چشم‌انداز خوبی خواهد داشت و والدین استقبال خوبی از این مدارس می‌کنند.

تعالی با اشاره به اینکه تعدادی از مدیران مدارس هیئت امنایی به دنبال خرید تجهیزات برای بالا بردن سطح مدارس خود هستند عنوان کرد: تجهیزات خریداری شده برای مدارس ممکن است بلااستفاده باشد و مدیران باید تجهیزاتی را خریداری کنند که کاربردی باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار