این کشور قصد دارد همکاری های نظامی را با کشورهای مختلف بخصوص با کشورهای منطقه آسیا و اقیانوس آرام را افزایش دهد.
کد خبر: ۵۱۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 26 October 2017
به گزارش تابناک : در پایان کنگره حزب حاکم در پکن، چین تاکید کرد روابط نظامی این کشور با کشورهای دیگر دوستانه است و در پنج سال آینده بیشتر خواهد شد.
'چانگ وانگ چوان' وزیر دفاع چین هم در یازدهمین اجلاس وزیران دفاع 'آ سه آن' در فیلیپین تصریح کرد چین بزرگترین کشور در حال رشد است که توسعه اش برای کشورهای دیگر منطقه نیز سودمند خواهد بود.
او افزود حراست از منطقه و صلح و ثبات یکی از وظایف ارتش چین است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد شد و چین به دنبال تقویت همکاری های دوستانه نظامی با کل جهان است.
به گفته وزیر دفاع چین هدف این است که ارتش این کشور بر اساس تفاهم و منافع متقابل و بر مبنای اصل برد ـ برد روابط نیروهای مسلح را با دیگر کشورها تقویت کند.
این در شرایطی است که چین برای تبدیل به یک قدرت برتر نظامی در جهان تلاش گسترده ای را آغاز کرده است و با بودجه سنگین نظامی بالای 150 میلیارد دلار می خواهد بتدریج تا سال 2045 میلادی این هدف را محقق سازد.
در جریان کنگره حزب حاکم در پکن 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق و دبیرکل حزب گفت که این کشور هرگز به کسی اجازه نخواهد داد تا از چین باج خواهی کند و ارتش این کشور مقابل زورگویی می ایستد.





منبع : تارنمای یی سی چین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار