مسئول اداره قاچاق، بازرسی و نظارت اصناف اصفهان:
تابناک: مسئول اداره قاچاق، بازرسی و نظارت اصناف اصفهان گفت: ۸۰ درصد موادغذایی خارجی را باید با احتیاط مصرف کرد چراکه احتمال قاچاق و تقلب در این نوع مواد غذایی وجود دارد.
کد خبر: ۵۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 22 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، مهدی تنباکو زاده اظهار داشت: در کشف و ضبط مواد قاچاق و تقلبی از بازار شاهد مواد غذایی خارجی تقلبی از جمله روغن زیتون ، سس فلفلی و روغن توتال بودیم که با مصرف آنها سلامتی مصرف کننده به خطر می افتد.

وی با بیان اینکه به خانواده ها توصیه می شود برای مصارف خانگی خود از مواد غذایی ایرانی استفاده کنند ، اعلام کرد: در برخی موارد لیبل معاونت غذا و دارو در فرم تقلبی مواد غذایی خارجی برای نشان دادن تائیدیه این معاونت درج شده بود و مصرف کننده نیز با اعتماد به این آرم جعلی، اقدام به خرید این نوع مواد کرده بود.

مسئول اداره قاچاق، بازرسی و نظارت اصناف اصفهان با بیان اینکه افراد متقلب از هیچ اقدام برای عرضه مواد غذایی قاچاق و تقلبی به مصرف کننده کوتاهی نمی کنند، گفت: تنها راه شناخت مواد غذایی تقلبی از غیر تقلبی، خریداری مواد غذایی از فروشگاه هایی است که دارای پروانه کسب قانونی باشند.

وی در پاسخ به اینکه اگر فروشنده ای این امکان را دارد که برچسب معاونت غذا و دارو را جعل و بروی مواد غذایی درج کند، پس این احتمال وجود دارد که پروانه کسب را نیز جعل و در فروشگاه نصب کند، گفت: چنین امری امکانپذیر نیست چراکه به راحتی از سوی دیگر فروشندگان که در جوار این فروشگاه قرار دارند، این موضوع به اطلاع بازرسی اصناف خواهد رسید و مورد پیگیری قرار میگیرد.

تنباکوزاده گفت: همچنین فروش متادون های تقلبی در سطح بازار از دیگر تخلفات صنفی بوده که در تولید این مواد از نوعی مواد مخدر با دوزبالا استفاده شده است که البته پس از شناسایی از سطح بازار جمع آوری شد.

وی اعلام کرد: مصرف این نوع متادون های غیر مجاز نه تنها باعث درمان افراد مبتلا به اعتیاد نمی شود بلکه تنها نوع اعتیاد آنها را تغییر داده و اعتیاد مصرف کننده را شدیدتر می‌کند.

مسئول اداره قاچاق، بازرسی و نظارت اصناف بیان داشت: این متادون ها که از طریق قاچاق وارد اصفهان می‌شود، با شناسایی های صورت گرفته از سطح بازار جمع آوری شده است.

وی یادآور شد: احتمال اینکه همچنان متادون های اعتیادآور دربازار باشد ، وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار