طی مراسمی از کتاب 'سویملیدیر اوز وطنیم2 '(دوست داشتنی است وطنم خودم ) اثری از شاعر فقید پارس آباد مرحوم جعفر قره پور رونمایی شد.
کد خبر: ۵۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 23 June 2015
به گزارش ایرنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد در این مراسم با اشاره به ویژگی های بارز اخلاقی وشخصیتی مرحوم جعفرقره پور گفت: استاد جعفر قره پور( موغانلی سرمد) روح بسیار حساسی داشت.

یوسف روزگاری با بیان این که او سنگ صبور غم های انسان بود افزود: اشعار جعفر قره پور تجلی دردهای بشری است و مقوله عشق را در اشعار خویش ناب تر از هر شعری عرضه داشته است.

وی اظهار کرد: عشق های عارفانه استاد جعفر قره پور را می توان در خلال غزل های آلیشاق، سحر، حسن انتخاب و آثار دیگر مشاهده کرد.

روزگاری افزود: در سراسر اشعار وی روحی حساس و شاعرانه موج می زند که بر بال تخیلی پوینده و آفریننده در پرواز است و شعر او در هر زمینه که باشد از این خصیصه بهره مند است و به تجدد و نوآوری گرایشی محسوس دارد.

رییس اداره ارشاد اسلامی پارس آباد گفت: قسمت عمده ایی از شعرهای استاد غزل است و سادگی و عمومی بودن زبان و تعبیر یکی از خصوصیات شعر او می باشد.

گفتنی است مرحوم استاد جعفر قره پور در زمینه های گوناگون به شیوه های متنوع شعر گفته است شعرهایی که در موضوعات وطنی و اجتماعی و تاریخی و مذهبی و وقایع عصری سروده و برای هر کدام یک کتاب نوشته است.

شهرستان پارس آباد در شمال استان اردبیل و منطقه مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار