معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی بر تغییر اصلاح الگوی کشت و تغییر اصلاح روشهای بهره برداری از منابع آب کشاورزی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 21 June 2015

به گزارش خبرنگار ما ، دکتر سعید شبستری در مراسم در مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: بخش کشاورزی جزو بخش های مورد توجه ، اولویت دار و استراتژیک اصلی دولت تدبیر و امید برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت می باشد .

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی صورت گرفته است گفت: باید کشاورزی مکانیزه جایگزین کشاورزی سنتی شود و خوشبختانه استان آذربایجان شرقی در جذب اعتبارات مکانیزاسیون در کشور پیشرو بوده و بایستی بیش از پیش در مکانیزه نمودن کشاورزی تلاش شود.

دکتر شبستری ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های سازمان جهاد کشاورزی که در راستای احیای دریاچه ارومیه انجام داده است، افزود: این اقدامات کافی نبوده و بایستی با اجرای روشهای نوین آبیاری و پوشش انهارسنتی و توسعه کشت های گلخانه ای و آموزش کشاورزان و بهره برداران برای استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی کشاورزی تلاش مضاعفی صورت گیرد.

گفتنی است در این مراسم از 52 نفرکشاورز نمونه استانی با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل و قدردانی بعمل آمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :