کد خبر: ۵۰۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 02 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»معاون برنامه‌ريزي، اداري و مالي فرماندار يزد با بيان اين‌كه دولت اعتبار قابل توجهي را جهت خريد و يارانه گندم و آرد اختصاص مي دهد، گفت: بازرسان بايد به صورت مستمر بر كيفيت پخت نان واحدهاي خبازي نظارت داشته باشند .
«مهدي حاج‌حيدري» در حاشيه بازديد سرزده از تعدادي از واحدهاي نانوايي سطح شهر با بيان اين‌كه اكثريت مردم جامعه از نان استفاده مي‌كنند، اظهار کرد: پخت نان با كيفيت از مهمترين حقوق شهروندان است كه همه بايد در راستاي احترام به اين حق تمام تلاش خود را به كار بنديم .

وی با انتقاد از برخي تخلفاتي كه در حوزه آرد و نان صورت مي‌گيرد افزود: باید مباحث مربوط به ارتقاي کيفيت و نيز رعايت استانداردهاي مورد نظر از جمله وزن قانوني نان، خمير، چانه، عدم استفاده از جوش شيرين و ساير افزودني‌هاي غيرمجاز، رعايت موازين بهداشتي، ساعت كاري و نرخ را مدنظر قرار خواهند داد .

معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرمانداری یزد در ادامه با تأكيد به اين‌كه نظارت بر نانوايي‌هاي به صورت مستمر موجب افزايش كيفيت پخت نان مي‌شود گفت: با مصوبه كارگروه آرد و نان شهرستان تيم بازرسي با حضور نمايندگان مراجع ذيربط  تشكيل و براساس فرمت و شاخص‌هاي مورد نظر به صورت روزانه از نانوايي‌هاي سطح شهرستان بازديد بعمل مي‌آيد .

این مقام مسئول تصریح کرد: درجريان بازديدهاي صورت گرفته ساعت و زمان پخت نانوايي‌ها،‌ وزن،‌ قيمت،‌ كيفيت نان و وضعيت بهداشتي مورد نظارت و توجه قرار مي‌گيرد .

حاج حيدري در پايان همچنين به كارگيري سياست تشويقي را در راستاي ارتقاء سطح بهره وري كار نانوايان لازم و ضروري دانست و بیان کرد: اتحاديه صنف نانوايان بايد با همكاري ساير دستگاه‌هاي ذيربط از نانواياني كه نان با كيفيت توليد مي‌كنند از طريق مختلف تشويق نمايد .

گفتنی است؛ در اين بازديد تخلفاتي همچون عدم رعايت بهداشت، ساعت كاري، كمبود وزن چانه خمير و  مشاهده شد كه مقرر شد با واحدهاي متخلف برخورد قانوني صورت پذيرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار