فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به جریان رفراندم در اقلیم کردستان عراق گفت: آمریکا پس از تنگ شدن محاصره داعش، از طریق برقراری این رفراندوم در کردستان در حال ایجاد نطفه فساد دیگری است که در این شرایط وظیفه و رسالت همگی ما اتحاد و همبستگی ملی است.
کد خبر: ۵۰۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 27 September 2017
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به جریان رفراندم در اقلیم کردستان عراق گفت: آمریکا پس از تنگ شدن محاصره داعش، از طریق برقراری این رفراندوم در کردستان در حال ایجاد نطفه فساد دیگری است که در این شرایط وظیفه و رسالت همگی ما اتحاد و همبستگی ملی است.

به گزارش ایسنا،سردار مظاهر مجیدی در نخستین یادواره شهدای ورزشکار فرهنگی و یادبود شهید مدافع حرم «محسن حججی» در همدان،  با اشاره به 17 شهید ورزشکار فرهنگی استان همدان تصریح کرد: همه شهدا عزیز هستند اما برخی همچون شهید مقصودی که شهید ترور منافقان بودند، تلاش‌های فراوانی برای جامعه داشتند.

وی با بیان اینکه استان همدان در دفاع مقدس 444 شهید ترور تقدیم کرده است، افزود: همه شهدا به ویژه شهدای ورزشکار فرهنگی بخش عظیمی از تلاش در دفاع مقدس را بر عهده داشتند چرا که شهید چیت‌سازیان آن دست از نیروهایی که وضعیت جسمانی خوبی داشتند، برای عملیات‌های مختلف به کار می‌گرفت.

مجیدی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای پرداختن به حماسه‌های این دوران است، یادآور شد: این جنگ، جنگی نابرابر بود که نیروی بعثی توسط 34 کشور دنیا پشتیبانی می‌شد. در دوران جنگ از 11 کشور عربی اسیر گرفتیم و این خود نشانگر آن است که به کشور عراق توسط بسیاری از کشورها تجهیزات و حتی نیروی انسانی صادر می‌شد.

وی یادآور شد: دفاع مقدس تاریخی از انقلاب اسلامی است که رشادت‌ها و حماسه‌های بسیاری در آن نهفته و کشور ما با وجود نیروهای بسیجی مومن و با کمترین تسلیحات توانست این تاریخ را ثبت کند.

مجیدی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم دفاع مقدس به عنوان پتانسیلی بزرگ برای انقلاب محسوب شود باید این تاریخ برای نسل‌های آینده بازگو شود، تصریح کرد: گرچه نیروهای ما تجهیزات نظامی فراوانی نداشتند اما توان ذهنی خود را با این کمبود‌ها جبران می‌کردند به طوریکه از فرصت‌هایی همچون تاریکی شب برای انجام عملیات استفاده می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه آبادان ظرفیت‌های خوبی برای تصرف داشت اما هیچ‌گاه اجازه تصرف آن را ندادیم افزود: هنوز هم عبور قواصان ما از رود پرسرعت اروند برای جهانیان سوال برانگیز است.

فرمانده سپاه همدان با بیان اینکه در دفاع مقدس آمریکایی‌ها بیشترین پشتیبانی را از عراق داشتند، افزود: آمریکا هواپیماهایی در اختیار دولت عراق قرار می‌داد که هر 24 ساعت یکبار از مناطق عملیاتی عکس می‌گرفتند و جزئیات فعالیت‌های ما را در اختیار آنها قرار می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: هدایت‌های رهبر و امام(ره) تأثیر بسزایی در موفقیت در جنگ داشت و هیچ‌گاه نمی‌توان سهم این افراد را در جنگ نادیده گرفت به طوریکه  اگر سهم ایشان را در دوران دفاع مقدس نادیده بگیریم جفا کرده‌ایم چرا که امام راحل ما را از یک حادثه بزرگ که ممکن بود کشور را متلاشی کند، نجات دادند. ایشان ما را به باوری رساندند که امروز می‌توانیم روی پای خود بایستیم بنابراین این باید یک ارزش باشد.

مجیدی با اشاره به خودباوری ایجاد شده در کشور گفت: امروزه موشکی با برد 2 هزار کیلومتر و با کلاهک عملیاتی 1800 کیلوگرم را با موفقیت امتحان کرده‌ایم.

وی راه‌اندازی جبهه مقاومت در دنیا را ماحصل هدایت‌های رهبری دانست و گفت: اگر هدایت‌های ایشان نبود، امروزه در کشور خودمان با داعش درگیر بودیم.

وی با بیان اینکه امروزه برخی مغرضانه دفاع مقدس را زیرسوال می‌برند، افزود: رسالت همه به ویژه معلمان شفاف‌‌سازی و بیان واقعیات جنگ برای نسل حاضر است.

مجیدی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس حتی هنگام دیدن قاتلان برادرانمان مقابله به مثل نمی‌کردیم در حالیکه عراقی‌ها 144 مجروح نیروهای ما را در کانال ریختند و بر روی آن آوار سرازیر کردند.

وی با تأکید بر اینکه عراقی‌ها بر خلاف کشور ما هیچ‌گاه قوانین جنگ را رعایت نکردند به طوریکه اسم بسیاری از آزادگان ما را در صلیب سرخ نیاوردند در حالیکه این خلاف قوانین جنگ است، اظهار کرد: این جفاست که امروزه بگوییم چه لزومی دارد نام دوران جنگ را دفاع مقدس بگذاریم اما در این بین وظیفه ما بازگویی واقعیت‌های جنگ است.

فرمانده سپاه همدان یادآور شد: در گذشته ما بمباران هوایی را می‌دیدیم اما امروزه در فضای مجازی نمی‌توان تیر و ترکش‌ها را دید، دشمن از در دیگری برای جنگ با ما برخواسته است پس باید بدانیم آمریکا دشمن همیشگی ما است و نباید تصور کنیم می‌خواهد از سر سازش با ما کنار بیاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار