کد خبر: ۴۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 19 June 2015
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به اجرای طرح ورزشی مدرسه قهرمان در یزد، گفت: برنامه‌های تدوین شده در این معاونت آمادگی پذیرش بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز در تابستان را دارد.
به گزارش تابناک یزد، عباس دهقان در نشست خبری که به منظور ارائه برنامه‌های اوقات فراغت اداره کل آموزش و پرورش یزد برگزار شد، با بیان اینکه ورزش عامل قدرتمند و نشاط‌ آور در جامعه به ویژه دانش‌آموزان است، اظهار داشت: این معاونت علاوه بر ساعت رسمی تربیت بدنی در مدارس خود را ملزم به برگزاری کلاس‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌ای می‌داند.

دهقان افزود: در اوقات فراغت امسال بیش از 360 مدرسه و کانون ورزشی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد را همراهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: آگاه‌سازی والدین در حوزه تربیت بدنی، نقش بسیار زیادی در ارتقای سطح سواد حرکتی خانواده‌ها و دانش‌آموزان ایفا می‌کند.

وی اجرای طرح مستمر مدرسه قهرمان به منظور استعداد‌یابی و توسعه ورزش همگانی در سطح استان به ویژه دانش‌آموزان را از جمله برنامه‌های در دست اقدام این معاونت عنوان کرد.

دهقان در مورد بحث توسعه و ارتقای آمادگی جسمانی و روحی دانش‌آموزان در سطح استان اظهار داشت: توسعه ورزش همگانی در بین دانش‌آموزان علاوه بر تقویت روحیه و جسم، روحیه مشارکت و همبستگی را نیز در آنها ایجاد و تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اهیمت ارتقای سطح ورزش در مدارس دخترانه استان یزد گفت: توجه به زیرساخت‌های لازم برای توسعه ورزش در مدارس دخترانه استان مهم و ضروری است.

دهقان با اشاره به وجود بیش از 180 هزار دانش‌آموز در استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 40 هزار دانش‌آموز از فعالیت‌های ورزشی اوقات فراغت این معاونت بهره‌مند شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد افزود: با توجه به تدوین برنامه‌های متنوع و منسجم برای اوقات فراغت امسال پیش بینی حضور بیش از 70 هزار نفر دانش‌آموز در برنامه‌های ورزشی اوقات فراغت می‌شود.

وی در مورد معلم‌های تربیت بدنی استان گفت: در بخش خانم‌ها 80 معلم ورزش و در بخش آقایان 60 معلم ورزش با مدارک معتبر ورزشی در اداره کل آموزش و پرورش استان یزد مشغول به فعالیت هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار