حدود 90 هزار دانش آموز از مجموع 185 هزار محصل استان یزد امسال در برنامه های تابستانی اداره کل آموزش و پرورش شرکت می کنند.
کد خبر: ۴۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰ 19 June 2015
به گزارش تابناک یزدمعاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و معاون پرورشی این اداره کل روز چهارشنبه در نشستی مطبوعاتی ضمن اعلام این خبر، اهم برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان امسال را بیان کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل اموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه کانون های ورزشی درون و برون مدرسه ای مکمل های ساعت ورزش مدارس هستند گفت: در تابستان امسال در 56 کانون درون مدرسه ای و 27 کانون برون مدرسه ای برنامه های اوقات فراغت برگزار می شود.

عباس دهقان اظهار کرد: در این زمینه 350 کلاس برنامه های اوقات فراغت را در رشته های مختلف ورزشی اجرا می کنند.

وی از اجرای طرح 'مدرسه قهرمان ' با محوریت رقابت های مدرسه ای دانش آموزان خبر داد و افزود: در راستای اجرای این طرح تیم های دانش آموزی در رشته های مختلف ، رقابت های خود را از سطح مدارس در نهایت و تیم برتر مدرسه معرفی و به مرحله کشوری راه می یابد.

وی با بیان اینکه زندگی آپارتمانی موجب کم تحرکی و شیوع چاقی در جامعه شده است اظهار کرد:ضروری است که فرهنگ سواد حرکتی در جامعه نهادینه شود که آموزش و پرورش برنامه های مختلفی در دستور کار دارد.

دهقان اضافه کرد: به علت کم تحرکی در بین دانش آموزان دختر ،توسعه زیرساخت های ورزشی مدارس دختران در اولویت برنامه های آموزش و پرورش قرار دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل اموزش و پرورش استان یزد گفت: طرح مدارس حامی دیابت که امسال در 100 آموزشگاه استان آغاز شده در تابستان نیز ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون حدود 70 هزار نفر از خانواده ، کارکنان ، دانش آموزان در زمینه پیشگیری و عوارض بیماری دیابت آموزش دیده اند .

دهقان یادآور شد: پارسال 42 هزار دانش آموز در برنامه های تابستانی در بخش ورزشی شرکت کردند.

***کمبود 140 معلم ورزش در یزد

معاون تربیت بدنی و سلامت اموزش و پرورش استان یزد از کمبود 140 معلم ورزش در استان خبر داد و گفت: 80 نفر در مدارس دختران و مابقی مربوط به مدارس پسرانه است .

عباس دهقان گفت: امیدواریم با مکاتباتی که با وزارت اموزش و پرورش صورت گرفته با جذب نیرو این مشکل رفع شود.

وی تعداد معلمان فعلی ورزش استان را 460 نفر اعلام کرد.

*** وجود 174 فضای فرهنگی و پرورشی در استان

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش یزد هم با اشاره به وجود 174 فضای فرهنگی و پرورشی در استان گفت: برنامه اوقات فراغت دانش اموزان امسال در 28 کانون فرهنگی تربیتی و 100 شعبه آن ، 17 دارالقران و 30 مرکز ضمیمه ، 14 پژوهش سرای علمی و پژوهشی و 15 اردوگاه برگزار می شود.

علی سرداری با اشاره به اینکه فعالیت های فوق برنامه با توجه به نظر سنجی که از دانش آموزان صورت گرفته برگزار می شود افزود: این برنامه ها در قالب کلاسهای کارگاهی ، اجرای اردوهای جهادی ، توجه به مسائل فرهنگی و قرآنی ، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی از جمله برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان است.

وی با اشاره به ارائه بسته های علمی ، آموزشی و پژوهشی برای دانش آموزانی که فرصت حضور در برنامه های طرح اوقات فراغت را ندارند افزود: برای نخستین بار در استان این طرح برای دانش اموزان دبستانی اجرا می شود.

سرداری اجرای جنگ جوانه ها، آموزش های قرآن و عترت، اتاق قصه، بازی های گروهی، کارگاههای کاغذ ، طرح هجرت ، کلاس های فنی و مهارتی، رباتیک، هوا و فضا و اجرای طرح مطالعاتی شهید مطهری را از دیگر برنامه های این معاونت در طرح اوقات فراغت تابستانی بیان کرد.

وی اظهار کرد: برگزاری کلاسهای آموزش های خبرنگاری ، قدرت بیان ، مقاله نویسی و گویندگی نیز از دیگر برنامه های اوقات فراغت دانش اموزان است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش یزد یادآور شد: در سال گذشته 52 هزار دانش آموز در این حوزه در برنامه یاد شده شرکت کردند.

وی گفت: باید برنامه های اوقات فراغت دانش آموزی طوری برنامه ریزی شود که دانش اموزان بهترین بهره را ببرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار