رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد:
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۴۷ درصد آمار طلاق را مربوط به ۵ سال اول زندگی است و شکننده بودن وضع اقتصادی زنان سرپرست خانوار سبب می شود برای تامین هزینه افراد تحت تکفل آنها را با مشکلاتی مواجه می کند.
کد خبر: ۴۹۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 16 September 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، انوشیروان محسنی بندپی در همایش مسئولیت اجتماعی در کرمانشاه، اظهار داشت: در هرنظام و حاکمیتی به دلیل عدم برخورداری  عدم برابر بودن فرصتها، برخی افراد دچار سختی و تنگنا می شوند و آنجاست که باید هم حاکم، هم مردم و هم سازمانهای مردم نهاد ورود پیدا کنند.

وی افزود: هر روز با شتاب گرفتن تحولات منطقه ای برخی افراد با آسیب هایی از قبیل اعتیاد، طلاق، کودکان کار و ... مواجه می شوند که طی آن یکسری افراد نیازمند کمک دیگران خواهد بود.

محسنی بند پی ابراز داشت: اگر بپذیریم در جامعه فقط به خود توجه کنیم و مشکلات دیگران برایمان مهم نباشد بدون شک آن مشکلات متوجه ما نیز خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: باید هوشیار باشیم علاوه بر اینکه کسی هستیم که یک زندگی فردی را داریم به یک اجتماع بزرگتری پیوند خورده ایم لذا نمی توانیم به اطراف خود بی توجه باشیم.

وی تصریح کرد: حدود ۴.۵ درصد افراد بالای ۱۵ تا ۶۴ سال دچارمعضل اعتیاد هستند و این یک زنگ خطری است و هیچ اعتمادی نیست که این دامن ما را هم نگیرد.

وی به اقدامات صورت گرفته دولت اشاره کرد و گفت: طی این مدت با کمک مجلس اقدامات شایسته ای صورت گرفته است که طی آن مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ۳.۴ برابر افزایش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در اوج دلارهای نفتی به یک خانواده یک نفره ۵۳ هزار تومان پرداخت می شد و در بدترین شرایط اقتصادی با همکارز قوه مقننه و مجریه از اول امسال شرایطی فراهم کردیم که به یک خانواده یک نفره ۱۴۸ هزار تومان پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور در معرفی کابینه در مجلس عنوان کرد که در برنامه ششم توسعه متعهد شد مستمری را به ۵ برابر افزایش دهد.

محسنی بندپی، مداخلات اورژانس اجتماعی را در کاهش آسیب ها بسیار چشمگیر دانست و افزود: پس از ۸ سال تعطیلی امسال مکلفیم ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در سراسر کشور راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در استان کرمانشاه تا سال ۹۵ فقط ۴ شهر اورژانس اجتماعی داشت اما از ابتدای سال ۹۶ توانستیم در ۶ شهر دیگر مرکز اجتماعی افتتاح کنیم و امید است تا پایان سال همه شهرهای استان را از این نعمت برخوردار کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در کرمانشاه خبرداد و گفت: کرمانشاه استان پیشرو در ایجاد اورژانس اجتماعی است.

محسنی بند پی ابراز داشت: سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و با همکاری و هم افزایی دیگر ارگانها از جمله شهرداری می توان در این راستا خدمت کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: شهرداری ها می توانند ۱۷.۵ اعتبارات فرهنگی اجتماعی را برای مصرف بهزیستی هزینه کنند.

به گفته محسنی بندپی، امسال ۲۴ استان از ۳۱ استان کشور در جشنواره شهید رجایی صاحب رتبه شدند و این تلاش کارکنان بهزیستی را می رساند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور  در پایان گفت: کارکنان بهزیستی کمترین دریافتی را دارند و برای افزایش آن نیازمند حمایت مجلس هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار