با حضور بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز؛
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به اجرای طرح ورزشی مدرسه قهرمان در یزد، گفت: برنامه‌های تدوین شده در این معاونت آمادگی پذیرش بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز در تابستان را دارد.
کد خبر: ۴۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 18 June 2015
به گزارش تابناک یزد عباس دهقان در نشست خبری که به منظور ارائه برنامه‌های اوقات فراغت اداره کل آموزش و پرورش یزد برگزار شد، با بیان اینکه ورزش عامل قدرتمند و نشاط‌آور در جامعه به ویژه دانش‌آموزان است، اظهار داشت: این معاونت علاوه بر ساعت رسمی تربیت بدنی در مدارس خود را ملزم به برگزاری کلاس‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌ای می‌داند.

دهقان افزود: در اوقات فراغت امسال بیش از 360 مدرسه و کانون ورزشی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد را همراهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: آگاه‌سازی والدین در حوزه تربیت بدنی، نقش بسیار زیادی در ارتقای سطح سواد حرکتی خانواده‌ها و دانش‌آموزان ایفا می‌کند.

وی اجرای طرح مستمر مدرسه قهرمان به منظور استعداد‌یابی و توسعه ورزش همگانی در سطح استان به ویژه دانش‌آموزان را از جمله برنامه‌های در دست اقدام این معاونت عنوان کرد.

دهقان در مورد بحث توسعه و ارتقای آمادگی جسمانی و روحی دانش‌آموزان در سطح استان اظهار داشت: توسعه ورزش همگانی در بین دانش‌آموزان علاوه بر تقویت روحیه و جسم، روحیه مشارکت و همبستگی را نیز در آنها ایجاد و تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اهیمت ارتقای سطح ورزش در مدارس دخترانه استان یزد گفت: توجه به زیرساخت‌های لازم برای توسعه ورزش در مدارس دخترانه استان مهم و ضروری است.

دهقان با اشاره به وجود بیش از 180 هزار دانش‌آموز در استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 40 هزار دانش‌آموز از فعالیت‌های ورزشی اوقات فراغت این معاونت بهره‌مند شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد افزود: با توجه به تدوین برنامه‌های متنوع و منسجم برای اوقات فراغت امسال پیش بینی حضور بیش از 70 هزار نفر دانش‌آموز در برنامه‌های ورزشی اوقات فراغت می‌شود.

وی در مورد معلم‌های تربیت بدنی استان گفت: در بخش خانم‌ها 80 معلم ورزش و در بخش آقایان 60 معلم ورزش با مدارک معتبر ورزشی در اداره کل آموزش و پرورش استان یزد مشغول به فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار