بحث خطوط مترو و افتتاح زودهنگام آن در روزهای پایانی مدیریت قالیباف سر و صدای زیادی به پا کرد تا جایی که رئیس سابق کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر از احتمال خروج ریل این خطوط خبر داده بود. بر این اساس به سراغ محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران رفتیم تا از آخرین اخبار پیگیری این خطوط مطلع شویم.
کد خبر: ۴۸۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 05 September 2017
به گزارش تابناک : رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در این باره گفت: بحث ایمنی خطوط مترو، در حال حاضر در دستور کار داریم که احتمالا همین هفته، مسئولین به کمیسیون عمران و حمل و نقل دعوت خواهند شد و برنامه بازدید نیز خواهیم گذاشت. 

علیخانی افزود: خط 7 در برنامه اولیه برای بازدید است و هفته آینده هم برنامه ارائه گزارش معاونت حمل و نقل ترافیک در صحن شورا خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران افزود: معتقدیم که برخی از خطوط توجیه ندارد. به عنوان مثال خط مترو فرودگاه از این دسته است: فاصله حرکتی این خط 1 ساعت بوده که از لحاظ اقتصادی، زمانی و مزیت برای مسافران توجیهی ندارد.
علیخانی ادامه داد: مسافرین نمی توانند با وسایل و بار خود یک ساعت بایستند تا قطار بیاید.  کم کردن یک قطار از خطوط دیگر که در حال حاضر مشکل داریم، توجیه ندارد و این افتتاح نمایشی بوده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به عدم استقبال مسافرین از خط فرودگاه امام (ره) عنوان کرد: در حال حاضر مسافرین فرودگاه خیلی هیچ استقبالی از خط فرودگاه نمی کنند. معمولا مسیر فرودگاه باید امکانات خاص داشته باشد؛ به عنوان مثال بحث بار و واگن های ویژه در این خطوط مطرح است که بر روی این مسائل بیشتر باید کار شود؛ اما متاسفانه با عجله این خط افتتاح شد که در پایان متوجه شدیم نه استقبال از این خط شده و نه توجیهی دارد. 

وی در پاسخ به این سوال که احتمال حذف این خط از خطوط مترو وجود دارد، افزود: نیاز به گزارش کارشناسی وجود دارد؛ پس از تدوین این گزارش تصمیم خواهیم گرفت.






منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار