اطلاعاتی که از رژیم غذای اکثر افراد ورزشکار و دارای وزن مناسب به دست آماده نشان می‌دهد که یک تا دو مشت آجیل در رژیم غذای روزنه آنها جایگاه ویژه‌ای دارد، اما چرا.
کد خبر: ۴۸۹۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 05 September 2017
به گزارش تابناک : در این بین اخیرا اثر مفید دو تا از مغز‌ها بیشتر مورد توجه متخصصین سلامت بود است؛ مغز بادام و مغز گردو. علت این موضوع وجود ماده سوپر ستاره درون آنها به نام سلنیوم است.

سلنیوم به میزان بسیار زیاد در این مغز‌ها یافت می‌شود. فقط یک عدد بادام حاوی ۹۰ میلی گرم سلنیوم است که بیش از ۱۳۰ درصد نیاز بدن به سلنیوم را تامین می‌کند. متخصص تغذیه ما به شما توصیه می‌کند که فقط دو عدد مغز بادام  در روز مصرف کنید. از مهمترین عملکرد این مغز‌ها در بدن ایجاد تعادل در عملکرد غده تیرویید است؛

همینطور این ماده حاوی خواص پیشگیری از سرطان سینه است و دیده شده که تاثیر بسیار خوبی به روی روحیه افراد دارد. اثر مهم این ماده روی تیروئید نقش آن را در بهبود متابولیسم بدن نیز افزایش می‌دهد چون تیروئید غده اصلی تنظیم سوخت و ساز در بدن است
چرا مصرف کافی‌ سلنیوم مهم است؟

نتیجه یک مطالعه  ثابت کرده است که مصرف بادام و مغز گردو از مصرف مکمل در تامین نیاز به سلنیوم موثرتر است. سلنیوم به چند دلیل اهمیت خاصی‌ برای بدن دارد.
تنظیم کنند هورمونی است

سلنیوم ماده اصلی‌ موجود در هورمون سلنو‌پروتئین است، که بدن شما نیاز دارد تا از آن هورمون تیرویید تولید کند؛ اگر سطح سلنیوم در خون پایین باشد غده تیرویید مجبور می‌شود تا بیشتر تلاش و این کمبود را جبران کند؛ به خصوص که ممکن است سبب ایجاد پرکاری تیروئید شود. مصرف مغز‌ها بهترین راه برای اطمینان از رساندن این ماده مهم به بدن است.
نقش احتمالی‌ در پیشگیری از سرطان

نتایج برخی‌ از مطالعات پیشنهاد داده‌اند که سلنیوم در پیشگیری از سرطان پوست و سرطان سینه مفید است. به ویژه در افرادی که از نظر ژنتیکی در مرز خطر بیشتری هستند.





منبع : سلامتی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار