یک متخصص طب سنتی گفت: خوردن ماست و دوغ همراه با وعده‌های غذایی به ویژه غذاهای حاوی گوشت موجب تولید مواد بیماری‌زا در بدن می‌شود که می‌تواند درد مفاصل را بروز دهد.
کد خبر: ۴۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 17 June 2015
از دیدگاه طب سنتی ایران مصرف برخی از غذاها به نوبه خود موجب بیماری می‌شود مانند گوشت گاو چرا که هر چه قدر سن حیوان بالاتر رود گوشت و هضم آن سخت‌تر می‌شود و موجب تولید خون غلیظ می‌کند و غلظت خون عامل بروز بسیاری از بیماری‌هاست.

مصرف گوشت گاو موجب افسردگی و بواسیر می‌شود
در این باره ناصر رضایی پور متخصص طب سنتی عنوان می‌کند: گوشت گاو و گوساله برای بیشتر افراد به خصوص برای کسانی که فعالیت بدنی زیادی ندارند مناسب نیست. مصرف زیاد گوشت گاو موجب افسردگی, سرطان, بواسیر, بد رنگی پوست و ... می‌شود، البته لازم به ذکر است که مصرف گوشت گاو موجب بروز بیماری‌های سوداوی می‌شود.

-مصرف بیش از حد بادمجان باعث درد و سنگینی پهلو,بدرنگ شدن پوست و تولید سودا در بدن می‌شود. برای اصلاح آن می‌توان آن را با روغن کنجد و گوشت پخته شود.

به گفته وی خوردن ماست و دوغ همراه با وعده‌های غذایی به ویژه غذاهای گوشتی موجب تولید مواد بیماری‌زا در بدن می‌شود که می‌تواند درد مفاصل را بروز دهد.

-خوردن زیاد غذاهای حاوی گوشت گاو, بادمجان, عدس و کلم به ویژه در افراد مستعد، موجب افزایش غیر طبیعی سودا می‌شود و می‌تواند موجب بیماری‌های سوداوی شود.

-در هر فصل باید میوه‌های همان فصل را مصرف کرد زیرا طبیعت بدن انسان همزمان با تغییرات طبعت تغییر می‌کند, و در هر فصل توانایی هضم و جذب میوه‌های همان فصل را دارد. البته زیاده روی نباید کرد.

-نوشیدن آب در حالت ناشتا, بین خواب, پس از فعالیت شدید, همراه با غذا, پس از نزدیکی جنسی, پس از مصرف بستنی و میوه‌های تر مانند هندوانه, انار  و سیب, باعث سرد شدن دستگاه گوارش و کبد شده و بیماری‌های مختلف را بروز می‌دهد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ابراهیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
بصورت عادت باهرغذای گوشتی ماست ودوغ میخوردم.ومفصل زانوی راستم همیشه درد میگرفت .وازوقتی که باهم نخوردم درد آرتروز زانیم واقعا کمترشد. از اطلاع رسانی یتان متشکرم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار