تابناک: رئیس شورای منافع ملی آمریکا گفت: رسانه‌‌های رسمی آمریکایی اجازه انتشار پیام رهبری را ندادند، اما در رسانه‌‌های مجازی این پیام رهبری به خوبی منتشر شد و بسیاری از جوانان آن را دریافت کردند.
کد خبر: ۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸ 14 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، آلیسون‌ویر ژورنالیست مشهور آمریکایی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی اصحاب رسانه‌ای اصفهان با موضوع نفوذ صهیونیست‌ها در رسانه‌های آمریکا در جمع خبرنگاران اصفهان در پاسخ به این سئوال که نقش و نفوذ صهیونیست در رسانه‌های آمریکایی و نیز اروپایی را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار کرد: عوامل و دلایل زیادی در این نفوذ دخیل است و سرمایه‌گذاری‌ها و پولی که برای این امر هزینه می‌شود و یا نیروهایی که اجیر می‌کنند و حتی هزینه‌هایی که برای تبلیغات و کنترل رسانه‌ها هزینه می‌کنند همه برای اعمال‌ نفوذ صهیونیست است و ما امروز شاهد آن هستیم.

وی افزود: صهیونیست‌ها با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری به این قدرت و نفوذ کنترل رسانه‌ها رسیده‌اند.

رئیس بنیاد شورای منافع ملی آمریکا در پاسخ به واکنش نامه رهبر معظم انقلاب در جوانان آمریکایی و اروپایی و اثرگذاری این نامه در بین جوانان آمریکایی و اروپایی گفت: این پیام رهبر ایران بسیار خردمندانه و هوشمندانه به جوانان آمریکایی و اروپایی داده شد، اما رسانه‌های رسمی آمریکایی پیام رهبر ایران را تحت کنترل قرار دادند و اجازه گسترش پیدا نکرد.

وی ادامه داد: اما در رسانه‌های مجازی این پیام بسیار خوب منتشر شد و جوانان هم به‌خوبی این پیام را دریافت کردند، هرچند که در رسانه‌های رسمی به آن پرداخته نشد و من اذعان دارم تمام جوانان آمریکایی این پیام را دریافت نکردند، اما از طریق رسانه مجازی بسیاری از جوانان متوجه شدند.

این ژورنالیست مشهور آمریکایی در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر قتل اخیر سه جوان مسلمان در آمریکا و نقش رسانه‌های غربی در این جنایت بشری و پرداختن رسانه‌های آمریکایی به این جنایت، بیان کرد: رسانه‌های آمریکایی به این مسئله توجیهی نکردند و دلیل اساسی آن این است که رسانه‌های آمریکایی یک اسلام‌ستیزی راه انداختند.

وی اضافه کرد: این حادثه قتل هم به‌نوعی نتیجه اسلام‌هراسی است، اما به‌تدریج در رسانه‌های مجازی به‌خوبی به آن پرداخته شد.

رئیس شورای منافع ملی آمریکا در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا ترسی از سوی رسانه‌های صهیونیستی بابت صحبت‌های ضد‌صهیونیستی که در ایران داشته‌اید دارید یا خیر اظهار کرد: اکنون 15 سال است که به صحنه مبارزه با صهیونیست وارد شده‌ام و این وظیفه من است و امروز وضعیت با گذشته فرق کرده و مردم سخنان بیشتری را دنبال می‌کنند، اما در حقیقت تهدید و فشار از طریق صهیونیست‌ها وجود دارد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر نقش رسانه‌ها در خصوص آگاه‌سازی مردم نسبت به دشمنی صهیونیست‌ها چیست گفت: نقش ما به‌عنوان خبرنگار فعال در حوزه رسانه بسیار نقش مهم و تعیین‌کننده است و ما وظیفه آگاه‌سازی مردم را از مسائل پشت‌صحنه فجایع صهیونیست‌ها داریم.

آلیسون‌ویر در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد اینکه مهم‌ترین پیامی که از کشور ایران به مردم و کشور خود و همچنین صهیونیست‌ها دارد، چیست، اظهار کرد: پیام من به مردم آمریکا این است که مردم ایران مردم صلح‌طلب، خانواده‌دوست، صمیمی و آرام هستند و مردم آمریکا هم خانواده‌دوست هستند و ما دشمنی با هم نداریم و باید به هم نزدیک شویم و نگذاریم صهیونیست‌ها ما را از هم دور کنند، چرا که صهیونیست دشمن مشترک مردم آمریکا و ایران است.

وی در پاسخ به این سئوال که نظر شما در رابطه با جریان داعش چیست، تصریح کرد:‌ جریان داعش بسیار خطرناک است و تردیدهای زیادی برای اینکه چه کسی پشت آن‌ها است وجود دارد اما در نهایت داعش برای همه جوامع خطرناک است و در حقیقت رسانه‌های وابسته به صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند که داعش را نماینده اسلام معرفی کنند.

رئیس شورای منافع ملی آمریکا در پاسخ به سئوال دیگری در مورد اینکه نظر شما در مورد مردم ایران چیست و آن‌ها را چطور دیدید و چقدر بین دیده‌ها و شنیده‌های شما با واقعیت اختلاف داشت، گفت: مردم ایران مردم صمیمی و دوست‌داشتنی هستند و من دیروز به پارک رفتم و دیدم خانواده‌ها دورهم به پارک آمده بودند.

وی افزود: نکته جالب اینکه در راهپیمایی 22 بهمن دیدم این است که بنده مردمی را دیدم که به‌صورت خانوادگی شرکت کرده بودند.

آلیسون‌ویر در پاسخ به سئوال آخر یکی از خبرنگاران در مورد اینکه آیا نسبت به اسلام آشنایی دارند یا خیر افزود: من اسلام را مطالعه کردم و واقعاً به آن احترام می‌گذارم، اسلام دین هیجان برانگیزی است و البته بین اسلام و مسیحیت علاوه بر خدای مشترک مشترکات زیاد دیگری نیز وجود دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار