در دولت یازدهم:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت : در دولت تدبیر و امید بیش از 10 هزار هکتار طرح بیابان زدایی در قالب کاشت باریجه، تاغ، طرح های آبخیزداری در این استان اجرایی شد.
کد خبر: ۴۸۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 25 August 2017
به گزارش تابناک سمنان، علینقی حیدریان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : همچنین 414 هزار متر مکعب طرح های آبخیزداری بندهای خاکی و سنگ ملات در سطح 38 هزار هکتار در استان سمنان اجرایی شده است.


وی تصریح کرد : کاشت پنج هزار هکتار گیاه باریجه با هدف بیایان زدایی و برداشت گیاهان دارویی انجام شد و پنج هزار هکتار دیگر در قالب پنجاه سامانه در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد : طرح ترسیب کربن در حوزه اقتصاد مقاوتی با هدف توانمندسازی جوامع محلی طبق ماده 27 برنامه قانون ششم توسعه، استان سمنان را مکلف کرده از 104 روستا هدف 70 روستاهای شهرستان های شاهرود، دامغان ومیامی در این طرح قراردهد.

وی اظهار داشت : 115 سامانه مرتعی در قالب 630 هزار هکتار به صورت قرار داد حفاظت مشارکتی به مردم بومی واگذار شده است.

وی به طرح بین الملی حبله رود شهرستان های گرمسار، آرادان و سرخه اشاره کرد و افزود : اجرایی کردن 782 هزارهکتار در قالب تهیه نقشه و مدیریت جامع تصویب شده و در حال اجراست.

حیدریان با اشاره به این که پایش مراتع از سال 93 با راه اندازی یک کمیته درقالب 615 طرح مرتعی در این استان در دستور کار قرار گرفت ، خاطرنشان کرد : هزار و 251 سامانه پرورش دام ساماندهی و اجرا شده است.

وی تصریح کرد : 615 طرح مرتع داری، 204 پایش با هدف کنترل و ساماندهی و احیا مراتع انجام شده است.

وی به هزار و 251 سامانه پرورش چرا اشاره و اضافه کرد: از این تعدار 266 بهر بردار به دلیل استفاده نادرست پروانه بهر برداری آنان باطل شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان داشت: در دولت تدبیر و امید در قالب سند ممیزی طرح نگار«کاداستر» سه میلیون و 350 هزار هکتار از اراضی این استان دارای سند طرح نگار شدند.

به گزارش ایرنا، از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.
برچسب ها: بیابان زدایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار