مدیرکل اداره ثبت‌اسناد و اﻣﻼک اﺳﺘﺎن ﯾﺰد گفت: اجرای طرح «کاداستر» نقش مهمی در مبارزه با زمین‌خواری دارد که متأسفانه امسال بودجه‌ای برای این طرح اختصاص نیافته است.
کد خبر: ۴۸۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 24 August 2017

به گزارش «تابناک یزد»علی کریمی در تشریح اقدامات سازمان ثبت‌اسناد و املاک استان یزد گفت: برنامه‌های اداره‌کل ثبت اسناد ازجمله برنامه‌هایی است که قوه قضائیه در راستای ایجاد امنیت قضایی به‌عنوان برنامه عملیاتی و نقشه راه هرساله ابلاغ می‌کند.

وی از افتتاح ساختمان جدید ثبت‌اسناد و املاک استان یزد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: این ساختمان در بلوار مدرس در راستای دسترسی آسان مردم به خدمات ثبت‌اسناد و املاک تا پایان شهریورماه افتتاح می‌شود.

مدیرکل اداره ثبت‌اسناد و اﻣﻼک اﺳﺘﺎن ﯾﺰد با اشاره به اینکه این سازمان وظایف متنوعی را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها در این سازمان را به‌صورت فرآیندی تعریف‌شده است؛ به‌گونه‌ای که این اداره در همه فرآیند‌های ثبتی توانسته است رتبه نخست کشوری را کسب کند.

کریمی اجرای طرح کاداستر را از موارد کلیدی و مهم در جهت مبارزه با زمین‌خواری دانست و تصریح کرد: این طرح باهدف ایجاد شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد در حوزه زمین در سال 93 تصویب و از ابتدای سال 94 اجرایی شد، خوشبختانه درهمان زمان اولیه نیز با اجرای بخشی از این طرح جلوی بسیاری از زمین‌خواری‌ها گرفته شد؛ اما متأسفانه در حال حاضر اعتبار کافی در این خصوص تخصیص نیافته است.

وی ادامه داد: طرح کاداستر در حوزه املاک شهری، روستایی، زراعی و ملی انجام می‌شود؛ که اگر این طرح به‌طور کامل صورت گیرد باب زمین‌خواری هم‌بسته می‌شود، بنابراین باید شرایط و تمهیدات لازم را برای اجرای دقیق طرح کاداستر باهدف مقابله با زمین‌خواری و حفظ اراضی ملی فراهم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار