رییس دامپزشکی شهرستان همدان گفت: مواد اولیه مصرفی در کارخانه های سوسیس و کالباس استان همدان بهداشتی بوده و از مواد غیر مجاز در این کارخانه ها استفاده نمی شود.
کد خبر: ۴۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 15 June 2015
رییس دامپزشکی شهرستان همدان گفت: مواد اولیه مصرفی در کارخانه های سوسیس و کالباس استان همدان بهداشتی بوده و از مواد غیر مجاز در این کارخانه ها استفاده نمی شود.

به گزارش ایرنا؛ آرش سامی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان افزود: با توجه به نظارت های مداومی که بر روی این کارخانه ها انجام می شود مواد اولیه مصرفی در این مواد مشکلی ندارند.

وی با بیان اینکه در این کارخانه ها از قسمت های زاید گوشت استفاده نمی شود عنوان کرد: هم اکنون سه کارخانه تولید سوسیس و کالباس در استان همدان فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: با نظارتهای انجام شده میزان عرضه مرغ و بوقلمون فله ای نیز در بازار همدان به صفر رسیده است.

وی از ضبط 160 هزار تن فرآورده های دامی غیر بهداشتی در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته 26 هزار و 678 بازرسی از مراکز عرضه مواد دامی انجام شده است که بدنبال این بازرسی ها 162 مورد به مراجع قضایی معرفی و 73 مرکز عرضه نیز پلمپ شده است.

سامی تصریح کرد:در نوروز سالجاری نیز یک هزار و 281 بازرسی از این مراکز انجام شده است و بدنبال آن دو مغازه نیز پلمپ و 17 تن مواد دامی غیر قابل بهداشتی کشف شد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و افزایش میزان تقاضا ادامه داد: شش اکیپ سیار و یک اکیپ ستادی هر روز از ساعت هشت تا 20 به نظارت از این مراکز خواهند پرداخت.

سامی اذعان داشت: تلفن گویای 1512 نیز آماده پاسخگویی به شکایات شهروندان در خصوص دریافت گزارشات مردمی و شکایات از مراکز عرضه مواد دامی در سطح شهرستان همدان است.

وی ادامه داد: وضعیت عرضه مواد دامی در سطح بازار همدان با نظارت های انجام شده پیشرفت های بسیار مثبتی داشته است که می توان به استفاده یخچال ایستاده در مراکز عرضه،ممنوعیت فروش مرغ تکه ای،و ارایه مرغ به صورت بسته بندی شده اشاره کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مشاهده آنفلوآنزای مرغی در همدان اضافه کرد: تاکنون مورد مشکوکی از این بیماری در همدان مشاهده نشده است و اگر هم موردی مشکوک وجود داشته باشد دامپزشکی با قوت وارد عمل خوهد شد.

وی اضافه کرد: تاکنون یک هزار و 415 بیماری عفونی کشف شده است که 61 درصد از آنها مشترک بین انسان و حیوان بوده که آنفلوآنزای مرغی نیز نمونه ای از این بیماری ها است.

هم اکنون 11 واحد بسته بندی گوشت در استان همدان فعال بوده و سه واحد بزرگ دیگر نیز در دست اقدام است.

استان همدان رتبه دهم تولید گوشت کشور را به خود اختصاص داده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار