فرماندار اردکان گفت: با هدف جلوگیری از به خطر افتادن سلامت و امنیت مردم، سگ‌های ولگرد و بیمار در این شهرستان اتلاف می‌شود.
کد خبر: ۴۷۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 07 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛هادی مقیمی  در نشست کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد شهرستان اردکان با بیان گزارش‌های متعدد از منابع مختلف و همچنین نارضایتی و نگرانی‌های برخی از شهروندان در خصوص تعدد سگ‌های ولگرد افزود: برخی از این سگ‌ها دچار هاری هستند که باعث شده مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد و سلامت شهروندان اردکانی را به خطر بیندازد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در شهرستان اردکان با 150 مورد و همچنین در چهار ماه ابتدای سال جاری با 51 مورد گازگرفتگی توسط سگ‌های ولگرد مواجه بوده‌ایم، تصریح کرد: برنامه‌ها و نگرانی‌های دوستداران حیوانات در کنار سلامتی و تأمین امنیت مردم برای ما دارای اهمیت است.
فرماندار اردکان تأمین امنیت و سلامت مردم را از اولویت‌های این جلسه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در برابر سلامتی مردم، هیچ‌گونه عذر و کوتاهی پذیرفته نیست و با توجه به گزارش‌های رسیده و آمار موجود تعداد سگ‌های ولگرد شهرستان اردکان در نقطه خطر قرار گرفته و باید در کوتاهترین زمان ممکن اقدامات اساسی انجام گیرد.
مقیمی با اشاره به این‌که گزارش‌هایی از انتقال سگ‌های ولگرد از برخی استان‌های کشور به این شهرستان دریافت شده است، گفت: این مسئله در حال بررسی کارشناسی و پیگیری دقیق‌تر است.
وی بیان کرد: ظرف مدت دو ماه با هماهنگی و تعامل تمام دستگاه‌های مرتبط نسبت به کاهش جدی سگ‌های ولگرد اقدام لازم انجام خواهد شد.
مقیمی گفت: پیگیری تأمین سلاح بیهوشی از طریق کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد استان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انجام می‌شود و همچنین هماهنگی لازم برای دفن بهداشتی سگ‌ها با شبکه بهداشت و درمان صورت گرفته است.
فرماندار اردکان تأکید کرد: ضمن برطرف‌ساختن نگرانی مردم باید به فکر تعادل حیوانات در طبیعت نیز باشیم، زیرا امکان دارد با کاهش شدید سگ‌ها به جمعیت سایر حیوانات افزوده شود.
وی خاطرنشان کرد: نگرانی‌های موجود از سوی علاقه‌مندان سلامت مردم و حافظان محیط زیست و حیوانات مورد توجه خواهد بود و ما نیز آمادگی داریم تا کسانی که توانایی ارائه راهکاری منطقی و عملی در زمینه جلوگیری از کشتار سگ‌های ولگرد بیمار و هار دارند، اجرایی نماییم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار