کد خبر: ۴۷۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 05 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛فاطمه دانش یزدی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در مراسم جشن میلاد امام رضا ع با حضور جمعی از گردشگران خارجی عنوان کرد: در تیرماه شهر تاریخی یزد با کسب اکثریت آرا در چهل و یکمین اجلاس یونسکو به ثبت جهانی رسید و یکی از دلایل اهمیت شهر جهانی یزد ویژگی های خاص معماری آن است.
این مقام مسئول تصریح کرد: پویایی که بعد از گذشت هزاران سال همچنان در شهر یزد شاهد آن هستیم از یک طرف و فرهنگ و هنری که در بافت تاریخی یزد وجود دارد ازطرف دیگر باعث شده تا این شهر به عنوان یکی از میراث های جهانی معرفی شود.
وی یکی از مهمترین دلایل ثبت جهانی شهر یزد را همزیستی مسالمت آمیز ادیان در این شهر برشمرد و گفت: ما از گذشته های دور تا به امروز بحث همزیستی کلیمیان، مسیحیان و زرتشتیان را در کنار مسلمانان داشته ایم و این زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف یکی از مواردی بود که در چهل و یکمین اجلاس یونسکو نظر همگان را به خود جلب کرد و توانست معیاری برای ثبت جهانی شهر یزد باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد افزود: امروز ما یکی از اتفاقات مهم دینی، میلاد امام هشتم شیعیان جهان را در کنار گردشگرانی از نقاط مختلف جهان جشن می گیریم و آنها را با گوشه ای از محبت اهل بیت آشنا می کنیم.
دانش یزدی در ادامه این مراسم ضمن تشریح مسیر حرکت امام رضا (ع) از شهر مدینه به مرو و جاده ولایت به استراحتگاه ها و محل های بیتوته این امام که به نام قدمگاه شناخته می شود نیز اشاره کرد.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار