سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب از تزریق 2800 جلد کتاب جدید به کتابخانه های عمومی این شهرستان طی سه ماهه اخیر خبرداد.
کد خبر: ۴۷۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 01 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی کتابخانه های استان،نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گیلانغرب برگزارشد دراین جلسه سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب از تزریق 2800 جلد کتاب جدید به کتابخانه های عمومی این شهرستان طی سه ماهه اخیر خبرداد.

 همتی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی گفت این کتب به ارزش 600 میلیون ریال توسط موسسات آموزشی اهدا گردیده است وی با بیان اینکه درحال حاضر 1200 نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی این شهرستان هستند گفت: این تعداد حدود سه درصد جمیعت شهرستان است وی سرانه فضای موجود کتابخانه های عمومی در این شهرستان را 260 سانتیمتر به ازای هرنفر اعلام نمود

 وی گفت: این میزان کمتر از استاندارد کشوری است و تلاش میشود با ایجاد کتابخانه های عمومی روستایی که درحال حاضر سه مورد دردست اجرا واقدام است کمبود فضا جبران گردد.

 همتی به نفوذ فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در بین خانواده ها و علی الخصوص نسل جوان اشاره وضرورت توجه به اشائه بیشتر فرهنگ کتاب وکتابخوانی را در جهت  پیشگیری و جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی شبکه های اجتماعی مورد تاکید قرارداد.

 حسنی خوانسارمدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز گفت :تشکیل جلسه های انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یکی از مهم تری راه های شناخت مسائل و مشکلات کتاب، کتابخوانی و کتابخانه های عمومی شهرستان و تصمیم گیری در رفع آنها میاشد.

وی جلسات انجمن را موجب رشد و پویایی کتابخوانی و کتابخانه های عمومی شهرستان دانست  و گفت: به ازاء هر نفر از جمعیت شهرستان گیلانغرب تقریبا  عضو یک جلد کتاب در کتابخانه های عمومی شهرستان موجود است.

 حسنی خونسار در پایان با اشاره به مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی شهید مصطفی خمینی و فاطمیه گیلانغرب خواستار توجه ویژه مسئولین شهرستان شد. 

راه اندازی کارنوال سیارکتاب و کتابخوانی بصورت دوره ای درسطح روستاها بازدید دور ه ای  دانش آموزان  در مقاطع تحصیلی ازکتابخانه های عمومی سطح شهر به  مناسبت های مختلف در طول سال تحصیلی به منظور ترغیب و آشنایی دانش آموزان و ترویج  فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس ساخت تندیس  هنرمند نامی ایران زمین  میرزا رضای کلهرخوشنویس و نصب آن درمحدوده کتابخانه فاطمیه از جمله مصوبات این جلسه بود

 




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار