مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی گفت: امسال ۳۷۱ اثر در جشنواره بین المللی شعر رضوی که به زبان ترکی آذری در ارومیه برگزار می شود، شرکت داده می شود.
کد خبر: ۴۶۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 30 July 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،حجت الاسلام محمدباقر کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری برگزار شد، اظهار داشت: در راستای توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و توجه به بحث دیانت فرهنگی، موضوع قرآن و اهل بیت( ع) در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: وزارت ارشاد با وجود برخی جوسازی های غیرمنصفانه، اقدامات ارزشمندی در حوزه مذهبی انجام داده و تنها وزارتخانه‌ای که دارای معاونت تخصصی قرآن کریم است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: جشنواره شعر رضوی تنها جشنواره شعری است که به صورت بین المللی برگزار شده و به سختی آن را به استان‌ها واگذار می‌کنند.

وی بیان کرد: امسال صبح روز سه شنبه ۱۰ مرداد ماه، این جشنواره برگزار شده در حالی که تفاوتی از لحاظ برگزاری با سال‌های گذشته وجود دارد چون در سال‌های گذشته در فضای غریبانه برگزار می‌شد.

کریمی با ابراز خرسندی از افزایش تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی، بیان کرد: امسال از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، شیراز، قم و مشهد آثاری ارسال شده و از سوی دیگر سال گذشته ۲۲۲ اثر و امسال ۳۷۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی تصریح کرد: بنابراین ۴۰،۱۴ درصد از نظر کمی شاهد افزایش آثار ارسالی بوده و در بخش خارجی نیز در سال گذشته ۲۰ اثر و امسال ۴۴ اثر به دبیرخانه رسید و در بخش بین‌المللی نیز شاهد افزایش آثار رسیده بوده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: امسال برای نخستین مرتبه، از کشور آلمان نیز شاهد ارسال آثار بوده و علاوه بر آن از ترکیه، عراق و آذربایجان نیز شاهد شرکت شعرا بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در بخش بین المللی، امسال سه نفر به عنوان منتخب برگزیده می‌شوند، افزود: در این رابطه ضمن تقبل هزینه‌های رفت و آمد شرکت‌کنندگان، نفر نخست 3 میلیون، نفر دوم دو میلیون و نفر سوم یک میلیون تومان همراه با لوح تقدیر و تندیس جشنواره دریافت می‌کنند.

کریمی بیان کرد: این جشنواره به سبب اهمیت آن، همه ساله از شبکه جهانی سحر پخش شده و امسال به طور کامل از شبکه استانی ضبط و پخش شده و از سوی دیگر از شبکه سه سیما هم پخش می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار