هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضا در استان همدان گفت: اعضای بدن کودک 6 ساله به چند نیازمند عضو پیوندی جان دوباره بخشید.
کد خبر: ۴۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۷ 12 June 2015

هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضا در استان همدان از نجات زندگی چند نیازمند به عضو پیوندی با اعضای اهدا شده کودک 6 ساله در شهرستان بهار خبر داد.

به گزارش تسنیم ؛مجید حمیدی ، اظهار کرد: به دنبال حادثه عروقی و خونریزی مغزی پسر بچه‌ای 6 ساله به نام محمد‌مهدی یوسفی فرزند محمد ابراهیم اهل و ساکن روستای سنگ سفید از توابع شهرستان بهار و تائید مرگ مغزی وی، در اقدامی خداپسندانه و ایثارگرانه خانواده وی با اهدای اعضای این کودک به بیماران نیازمند موافقت کردند.

وی افزود: اهدای کلیه‌ها، کبد و دریچه‌های قلبی این کودک 6 ساله باعث نجات زندگی چندین هموطن نیازمند به عضو پیوندی شد.

هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای استان همدان گفت: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان همراه با اعضای واحد فراهم‌آوری به پاس قدردانی از این کار سخاوتمندانه، ضمن حضور در مراسم یادبود و همچنین با حضور در منزل آنها از این گذشت و ایثار خانواده تقدیر و تشکر کردند.

وی با بیان اینکه در سال 94 در همدان چهار مورد رضایت‌گیری اهدای عضو انجام شده است، گفت: دو مورد رضایت‌گیری نیز در خارج از استان بود.

حمیدی با اشاره به رشد رضایت‌گیری نسبت به سال‌های گذشته ابراز امیدواری کرد که فرهنگ‌سازی با قدرت در این زمینه انجام شده و رضایت‌گیری‌ها آسان‌تر شود.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: مجموعه ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان، پزشکان، کارکنان و کارمندان دانشگاه با آرزوی صبر و شکیبایی در تحمل مصیبت وارد برای خانواده، غفران و مغفرت الهی را برای روح آن مرحوم خواستار هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار