مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اداره امور مالیاتی با مشارکت مردم ۳۰۵ میلیارد تومان از محل ارزش‌افزوده تامین کرده و به حساب شهرداری و دهیاری‌ها واریز کرده است، گفت: این سهم سه درصد پرداختی به شهرداری‌ها در توسعه استان و در بخش ارائه خدمات هزینه می‌شود.
کد خبر: ۴۵۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ 14 July 2017
 غلامرضا شریفی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد:  با توجه به ثبت تاریخ در جمهوری اسلامی، روز ۱۶ تیرماه به نام روز مالیات و  ۱۶ تا ۲۳ تیرماه هفته مالیات نامگذاری شده است و قدردان تمام افرادی هستم که مالیات را در اولویت خود قرار می‌دهند.

وی با تشکر از فعالان اقتصادی در عرصه تولید و تجارت گفت: آنها همیشه همراه نظام مالیاتی در استان هستند که باعث رشد و توسعه اقتصادی استان شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان در تشریح تکالیف عملکردی نظام مالیاتی استان به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص مالیات مبنی بر اینکه یکی از راه‌های خروج از درآمدهای نفتی، استفاده از مالیات تجار است، اشاره کرد و گفت: ایشان تاکید کرده‌اند که موضوع مالیات یک امر واجب و دادن مالیات یک فریضه است.

وی با تاکید به اینکه یکی از پایه‌ها و ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی رشد درآمدهای غیرنفتی است، گفت: از جمله درآمدهای غیرنفتی مالیات بوده که امید است با تعامل بین همکاران و فعالان اقتصادی به این تکلیف و هدف‌گذاری که سازمان مالیاتی پیش‌بینی کرده برسیم.

شریفی با اشاره به سیاست تعیین و ابلاغ شده توسط سازمان اقتصاد به استان و تعیین سه رکن اصلی ابلاغ شده  سیاستی در بحث نظام مالیاتی اظهار کرد: اولین اقدام افزایش مالیاتی در درآمد بودجه از محل‌هایی از قبیل جلوگیری از فرار مالیاتی و به حداقل رساندن فرار مالیاتی است و رکن دوم در تحقق تامین بودجه کشف منابع جدید و ایجاد پرونده‌های جدید است که نام و نشان در نظام مالیاتی ندارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان تاکید کرد: در تلاش هستیم که تمام مالیات‌های معوقه را در واحدهای وصول و اجرا به حیطه وصول برسانیم.

وی اذعان داشت: عدالت مالیاتی باید در نظام اسلامی تبیین شود و از این رو تکلیف به تمام همکاران شده که اگر حق با مؤدی است باید مالیات به عدالت وصول شود.

شریفی با اشاره به اینکه  تمام مؤدیان واقف هستند که در مالیات دو رکن مالیات مستقیم و ارزش‌افزوده وجود دارد، گفت:  از مجموع  وصولی درآمدهای مالیاتی سهم استان از تمام منابع 2.45 درصد است که این سهم مالیاتی در حدود ۵۲ درصد مالیات مستقیم و ۴۸ درصد به کالا و خدمات ارزش‌افزوده است.

وی با تاکید به اینکه سیاست نظام مالیاتی برداشتن فشار مالیاتی از تولید و سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: در حال حاضر ارزش‌افزوده  ۹ درصد در جامعه مطرح شده که پنج درصد مربوط به مالیات است و سه درصد مربوط به شهرداری و دهیاری و یک درصد هم مربوط به بخش سلامت می‌شود.

شریفی با بیان اینکه اداره امور مالیاتی با مشارکت مردم ۳۰۵ میلیارد تومان از محل ارزش‌افزوده تامین کرده و به حساب شهرداری و دهیاری‌ها ریخته است، گفت: این سهم سه درصد پرداختی به شهرداری‌ها در توسعه استان و در بخش ارائه خدمات هزینه می‌شود.

وی ابراز کرد: دورترین نقطه استان نیز از  خدمات ارزش‌افزوده بهره‌مند می‌شوند به طوریکه  یک درصد تعیین شده از این 9 درصد به سلامت مربوط می‌شود که هرماه به وزارت بهداشت واریز می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی خاطرنشان کرد: با توجه به قانون مالیات مستقیم و ارزش‌افزوده، مؤدیان برای افرادی که در وقت تعیین شده اظهارنامه مالیاتی تسلیم کرده‌اند، خدمات استفاده از تسهیلات به موقع تسلیم را دارند که ۳۱ تیرماه اظهارنامه مالیاتی از طریق سامانه الکترونیکی ارسال کردند.

وی افزود: همچنین صاحبان املاک اجاری و آنهایی که املاک اجاری دارند برای استفاده از معافیت مالیاتی باید تا ۳۱ تیرماه اظهارنامه خود را ارسال کنند.

شریفی در ادامه تکریم ارباب رجوع در نظام مالیاتی را جزو اهداف نهادینه شده مطرح کرد و گفت: با توجه به اینکه در این نظام شفافیت اقتصادی موجود است، تکالیف بر عهده ما گذاشته شده تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم، خدمات بهتر ارائه دهیم.

وی افزود: طرح جامع مالیاتی در مرحله اجرایی برای چند استان در حال اجراست که آذربایجان هم نمونه آن است، یکی از مزایای طرح جامع مالیاتی کاهش فرار مالیاتی خواهد بود./فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :