وجود ۲۰ هزار هکتار جنگاهای طبیعی در البرز که نسبت به استاندارد جهانی بسیار کم است موضوعی است که مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۴۵۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 08 July 2017

به گزارش تابناک : مجتبی محمدی زاده بابیان اینکه مساحت استان البرز حدود ۵۱۶ هزار هکتار برآورد شده که از این میزان تنها حدود ۲۰ هزار هکتار جنگل‌های طبیعی و دست کاشت وجود دارد، اظهار کرد: این مهم ۵ درصد مساحت استان البرز را شامل می‌شود که نسبت به استاندارد جهانی بسیار کم است.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز بیان کرد: استان البرز جزء استان‌های پیشرو کشور ازلحاظ نرخ مهاجرپذیری و نرخ رشد جمعیتی است.

سرانه فضای سبز در البرز نسبت به میانگین جهانی ناچیز است

وی با اعلام اینکه سرانه فضای سبز  در سطح جهان به ازای هر نفر، ۲۵ مترمربع و این امر در استان البرز رقمی ناچیز است، تصریح کرد: کمبود فضای سبز و عرصه جنگلی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

محمدی زاده خاطرنشان کرد: سیاست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آستان البرز افزایش فضای سبز و عرصه‌های مستعد جنگل‌کاری است.

نهال کاری در ۵۴ هکتار از منطقه شلمزار شهرستان ساوجبلاغ 

وی بابیان اینکه یکی از اهداف مهم و در دستور کار این اداره کل بحث احیای پوشش گیاهی و جنگل طبیعی است، گفت: افزایش سرانه جنگلی و فضای سبز با ارتقای سطح آگاهی عموم مردم نسبت به اثرات سازنده جنگل‌کاری تسریع پیدا خواهد کرد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده و جلب مشارکت مردمی در خصوص توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری، اعلام کرد: بدون شک جنگل‌کاری، حفظ آب‌وخاک همچنین جلوگیری از فرسایش کاهش آلاینده را سبب می‌شود.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به عملکرد این بخش در چهارساله اول دولت یازدهم، گفت: اجرای پروژه جنگل‌کاری با نهال به مساحت ۵۴ هکتار در منطقه شلمزار ساوجبلاغ در سال ۹۲ همچنین انجام پروژه جنگل‌کاری با نهال به مساحت ۱۱۰ هکتار در منطقه شلمزار شهرستان ساوجبلاغ و مساحت ۳۹۴ هکتار در منطقه(آدران- دره سر) واقع در شهرستان کرج طی سال ۹۳ ازجمله این اقدامات محسوب می‌شود.

انجام پروژه توسعه جنگل در حاشیه سد کرج

محمدی زاده از اجرای پروژه احداث شاسی سیمانی تولید نهال گلدانی به مساحت ۵ هکتار در نهالستان بزرگ کرج در سال ۹۳ خبر داد و گفت: طی سال ۹۳ پروژه تولید نهال به میزان ۲ میلیون اصله در نهالستان بزرگ کرج را شاهد بودیم.

وی بابیان اینکه سال ۹۴  پروژه جنگل‌کاری با نهال به مساحت ۱۳۰ هکتار در منطقه سیجان شهرستان کرج اجرایی شد، افزود: خوشبختانه در همین سال شاهد اجرایی شدن پروژه تولید نهال به میزان ۵۰۰ هزار اصله در نهالستان بزرگ کرج بودیم.

وی با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته، تصریح کرد: نگهداری از جنگلکاری سنواتی استان به مساحت ۸۰۰ هکتار ازجمله اقدامات شایان توجه صورت گرفته بوده است.

رئیس اداره جنگل‌کاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در خاتمه گفت: خوشبختانه در سال ۹۵ پروژه توسعه جنگل به مساحت ۲۳ هکتار در حاشیه سد کرج به سرانجام رسید.






منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار