تابناک: طرح هایی که در غفلت مسئولان یا در کم کاری آنها در بالادست حق اصفهان را به تاراج می برد حالا حاصلی جز تنش آبی برای این شهر باقی نگذاشته است اما نکته جالب در این میان این است که این مردم اصفهان هستند که باید دوباره مدیریت این تنش آبی را با مصرف کم بر دوش بکشند.
کد خبر: ۴۵۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 01 July 2017

به گزارش تابناک اصفهان، هفته پیش بود که معاون وزیر نیرو از درگیری شش کلانشهر کشور با تنش آبی در تابستان جاری خبر داد و نام اصفهان هم در این لیست داغ تابستانی وجود داشت.

وجود نام اصفهان در این لیست چندان هم برای مردم این شهر تعجب برانگیز نبود چراکه مصوباتی که برای نجات اصفهان از تنگ نظری های پایتخت نشینان هم تصویب شد نتوانست اصفهان را از این وضعیت نجات دهد و عدم اجرای این قوانین یا اجرای آن تنها در حوزه شهر و استان اصفهان، تنها به بی عدالتی ها در حوضه آبی زاینده رود دامن زد.

طرح هایی که در غفلت مسئولان یا در کم کاری آنها در بالادست حق اصفهان را به تاراج می برد حالا حاصلی جز تنش آبی برای این شهر باقی نگذاشته است اما نکته جالب در این میان این است که این مردم اصفهان هستند که باید دوباره مدیریت این تنش آبی را با مصرف کم بر دوش بکشند و خبری از تدبیر برای رودخانه ای که از حالت دائمی به فصلی تبدیل شده و هروز نیز دست درازی به حریم آن گسترده می شود، نیست!.

در حالی که بخشی از ساکنان شهر اصفهان را مردم چهارمحال و بختیاری و مهاجران خوزستانی تشکیل می دهند اما به رغم پیوند شهروندی آنها با مردم اصفهان و میزبانی بی نظیر اصفهانی ها از 30 سال مهاجرت این هموطنان اما، نگاه های متعصبانه به حقوق مردم اصفهان از زاینده رود همچنان تداوم دارد و اخیرا نماینده مردم اصفهان در مجلس مورد بی احترامی برخی فعالان محیط زیستی یکی از استان ها قرار گرفت.

مردم اصفهان همچنان صبورانه پیگیر حل معضلاتی که برای زاینده رود رخ داده هستند اما متاسفانه همت و تدبیر مسئولان کشوری و استانی چه در اصفهان و چه در استان هایی مانند چهارمحال و بختیاری به اندازه صبر این مردم قد نکشیده است و موضوع آب در کشور ما با اقدامات غیرتخصصی و قومی گرایانه به مرحله امنیتی وارد شده است!.

این موضوع را علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، مطرح کرده است و می گوید: بحران آب عملا وارد مقوله امنیتی شده است و ما ناگزیر شدیم در این کمیسیون، کمیته امنیت آب را تشکیل دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار