همواره قبل از خرید لاستیک خودرو بایستی به تاریخ انقضای آن توجه و از خرید لاستیک های تاریخ منقضی شده و فرسوده یا پوست پوست شده خودداری کرد.
کد خبر: ۴۴۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 15 June 2017
به گزارش خبرگزاری  تابناک به نقثل از پایگاه خبری پلیس، تاریخ ساخت لاستیک به صورت یک عدد چهار رقمی بر روی لاستیک خودرو منقوض گردیده است، که دو رقم سمت راست نشان دهنده سال تولید و دو رقم سمت چپ نشان دهنده هفته چندم از آن سال می باشند.

سرهنگ "فضل الله شیری "رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه در این باره گفت: لاستیک خودروها تاثیر بسزایی در ایمنی تردد وسایل نقلیه دارند، لاستیک خودرو با تحمل وزن خودرو و کاهش نیروها و ضربات وارده از سطح جاده، فرمان پذیری و ایجاد امکان حرکت در مسیر دلخواه را فراهم می نماید و یکی از الزامات مهم و اساسی تردد ایمن وسایل نقلیه می باشد.

وی ادامه داد: وجود لاستیک های فرسوده و یا دارای آج نامناسب در سطح اتکا با جاده با دو اثر عدم فرمان پذیری مناسب و عدم تمرکزپذیری خودرو همواره باعث ایجاد تصادفات شدید و به ویژه واژگونی وسایل نقلیه و یا انحراف خودرو به سمت خط مقابل وقوع تصادفات خطرناک بوده است.

سرهنگ شیری افزود: برابر قانون نداشتن آج مناسب در سطح اتکای چرخ وسیله نقلیه یکی از مصادیق نقص فنی بوده و برابر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی این دسته از وسایل نقلیه ضمن اعمال قانون، پلاک وسیله آنها فک و راهی تعمیرگاه خواهند شد و تا رفع نقص اجازه تردد نخواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار