مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی خبرداد
مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی از افزایش کودکان کار و خیابانی در استان خبر داد و گفت: البته این افزایش 2 برابری کودکان کار در آذربایجان‌شرقی در مقابل سایر استان‌ها بسیار کم است.
کد خبر: ۴۴۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷ 12 June 2017
محسن ارشدزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در سال‌های گذشته میزان کودکان کار تحت پوشش بهزیستی استان تا سقف ۴۰ نفر بود که این رقم در حال حاضر به ۶۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه دلیل عمده گرایش به کارهای خیابانی انگیزه سودجویی است، افزود: درآمد بیشتر، سودجویی، منفعت از طریق خرید و فروش منجر به گرایش کودکان به کارهای خیابانی می‌شود که طبق بررسی در نوروز امسال درآمد روزانه کودکان بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بود.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: اکثر کودکان کار و خیابانی تحت پوشش اداره کل بهزیستی دارای خانواده هستند ولی از قشر فقیر و حاشیه‌نشین شهرها محسوب می‌شوند.

وی با تاکید به مقابله با رشد آمار کودکان کار و خیابانی در استان گفت: اگر جلوی آنها گرفته نشود در آینده شاهد افزایش چند برابری کودکان کار و خیابانی در استان خواهیم بود.

ارشدزاده با اشاره به اهتمام کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابانی در استان نسبت به مسئله کودکان افزود: در این خصوص با دادگستری استان هماهنگ شده‌ایم تا در وهله اول بهزیستی استان اخطار و تعهد از خانواده کودکان گرفته و در صورت تکرار به قوه قضائیه جهت برخورد جدی ارجاع داده شود.

وی یادآور شد: البته این افزایش 2 برابری در استان به نسبت تعداد کودکان کاری بود که در سال‌های گذشته تحت پوشش بهزیستی استان قرار گرفته‌اند که تعداد آنها بین ۲۰ تا ۴۰ نفر بوده است،در عین حال استان آذربایجان‌شرقی در مقابل استان‌هایی مانند تهران، خراسان رضوی، اصفهان که بیش از 2 هزار کودک کار و خیابانی دارند، در وضعیت مطلوبی قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص برنامه‌های ماه مبارک رمضان بیان کرد: از ابتدای ماه ضیافت خدا برنامه افطاری در تمام مراکز بهزیستی اعم از مراکز نگهداری معلولان، بیماران اعصاب و روان، نگهداری معتادان، مراکز ترک اعتیاد و گرمخانه‌ها برای افراد بی‌سرپرست داشته‌ایم.

وی به اهداء سبد رمضان از طرف بهزیستی استان به مددجویان اشاره کرد و گفت: ارائه کالاهای غیرنقدی شامل روغن، برنج، گوشت، مرغ و غیره طبق برنامه‌ریزی و تقسیم‌بندی در تمام شهرستان‌های استان انجام پذیرفته است و تا آخر رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: علاوه بر سبد رمضان، دولت کارت یارانه مددجویان را در ابتدای ماه رمضان تا مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای تهیه مایحتاج رمضان شارژ کرده است.

ارشدزاده مطرح کرد: مردم و روزه‌داران با پرداخت زکات فطریه خود به بهزیستی،کمک زیادی به نیازمندان و مددجویان داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :