رئیس پلیس راهور استان گفت: برابر ماده 40 قانون بیمه، تصادفات خسارتی تا مبلغ 70 میلیون ریال در صورت داشتن بیمه نامه معتبر طرفین نیاز به ترسیم کروکی ندارد.
کد خبر: ۴۳۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷ 12 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فضل الله شیری " با اعلام این مطلب اظهار کرد: ماده 40  قانون بیمه، شركت هاي بيمه گر را مكلف نموده در مواردي كه وسايل نقليه مسبب و زيان ديده در زمان حادثه داراي بيمه نامه معتبر بوده و بين طرفين حادثه اختلافي وجود نداشته باشد، حداكثر تا سقف مالي مندرج در ماده 8 اين قانون (مبلغ 70 میلیون ریال) بدون اخذ گزارش مقامات انتظامي خسارات وارده را پرداخت کنند. 

رئیس پلیس راهور استان با اشاره به موارد ذکر شده خاطر نشان کرد: چنانچه بين طرفين حادثه درخصوص تقصر در تصادف، اختلافي وجود نداشته باشد و بدون اينكه با تلفن 110 تماس گرفته يا مراجعه حضوري داشته باشند، مستقيماً به شركت بيمه گر خود مراجعه مي كنند و آن شركت بدون نياز به كروكي تصادف، مكلف به پرداخت خسارت تا سقف تعهداتش خواهد بود.

سرهنگ شیری افزود: چنانچه طرفين با هم در مورد تقصير در تصادف اختلاف داشته باشند و با برقراري تماس با 110، كارشناس پليس راهور يا پليس راه در محل حاضر و فرد مقصر را تشخيص دهد و راننده ي مقصر در تصادف، نظريه شفاهي را بپذيرد، لذا با رفع اختلاف بين آنها، باز هم نياز به ترسيم كروكي نيست و طرفين مي توانند مانند فرض اول اقدام نمايند. 

وی ادامه داد: در اين حالت، كارشناس تصادف بايد راننده ي مقصر در تصادف را به دليل تخلفي كه علت تصادف بوده مطابق جدول تخلفات و جرايم، اعمال قانون كرده و بدون اينكه نقشي در تحويل مدارك آنها باهم داشته باشد، آنها را براي دريافت خسارت به شركت بيمه گر مربوط هدايت كند.

این مقام انتظامی در پایان یاد آور شد: امیدواریم ضمن رعایت قوانین رانندگی شاهد بروز حوادث رانندگی کمتری باشیم و رانندگان محترم در صورت بروز تصادف موارد اعلامی را مد نظر داشته و باعث راهبندان و گره های ترافیکی نشوند. لذا اين قانون ظرفيت خوبي را فراهم كرده كه وقت كارشناسان تصادفات صرف ترسيم چنين كروكي هايي نشده و از وجود آنها در امر پيشگيري از وقوع تخلفات و تصادفات و روان سازي ترافيك استفاده بيشتري صورت گیرد، در غیر اینصورت برابر وظیفه اعمال قانون می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار