مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به 37 روز هوای خارج از استاندارد طی سال گذشته در استان،‌ گفت: حدود 180 فقره پرونده حقوقی جرائم زیست محیطی در استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۴۳۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 06 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  فارس ، غلام‌حسین کاظمی، اظهار داشت: بیش از 2 هزار واحد صنعتی در استان وجود دارد که از این تعداد، 850 واحد فعال و 35 واحد دارای مواد آلاینده است.

وی واحدهای آلاینده را بیشتر در زمینه صنایع کوچک و پایین دستی، همچون گاوداری‌ها، نیروگاه‌های تولیدی و...توصیف و عنوان کرد: این واحدها باید ضوابط و الزامات زیست محیطی را رعایت کنند، همچنین با سرکشی ناظران هر سه ماه یک بار در طول سال این مراکز تولیدی آلاینده معرفی شده و جریمه‌ برای آنان لحاظ می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سازمان‌ها و شرکت‌هایی مانند آبفای شهری و روستایی باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند، تاکید کرد: سیستم‌های تصفیه فاضلاب شهر و روستا انجام شده و نسبت به سایر استان‌ها پیشرو هستیم، اما این میزان کافی نیست و باید در ساماندهی آبشوران و... نیز تسریع ایجاد شود.

این مسؤول اشاره‌ای به معضل ریزگردها در استان داشت و گفت: در مجموع سال گذشته 37 روز هوای استان کرمانشاه خارج از حد استاندارد بود که 2 روز آن بحرانی و مابقی نیز در وضعیت اضطرار و هشدار از نظر زیست محیطی قرار داشت.

کاظمی یادآور شد: نیروگاه حرارتی بیستون و نیروگاه قند بیستون از جمله واحدهای آلاینده استان هستند، همچنین در سفر رییس جمهور به کرمانشاه بنا بر اختصاص اعتباراتی برای مقابله با ریزگردها و آلاینده ها در نظر گرفته شد، که تاکنون محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 180 فقره پرونده حقوقی در زمینه جرائم زیست محیطی در استان تشکیل شده است، گفت: درآمد وصولی حاصل از جرائم زیست محیطی با رقم بسیار بالا و معادل 213 درصد برآور شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد مرکز دفن پسماندهای عفونی به صورت ویژه در دستور کار این دستگاه اجرایی قرار دارد، اظهار داشت:‌ 25 اکیپ یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه برای مقابله با آتش سوزی در فصل گرم سال آمادگی لازم را دارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار