مقتدائی با اشاره به اینکه ۱۵ خرداد منشأ پیروزی انقلاب اسلامی شد، تصریح کرد: حرکت و خروش مردم در بهمن ۵۷ به اوج رسیده و در ۲۲ بهمن خون‌های پاک به ثمر نشست که این نیز حاصل قیام ۱۵ خرداد بود.
کد خبر: ۴۳۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 06 June 2017
آیت الله مقتدائی گفت: تشییع با شکوه پیکر امام (ره)و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری توطئه دشمنان را خنثی کرد.

به گزرش تسنیم، آیت‌الله مرتضی مقتدائی در جمع مردم همدان به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل اظهار داشت:روز دهم رمضان مصادف با رحلت بانوی اسلام حضرت خدیحه کبری است، بانویی که به بعنوان اولین نفر به پیامبر اسلام(ص) ایمان آورد و همواره پشتیبان ایشان در دوران دعوت وتبلیغ اسلام بود.

وی افزود: در فضلیت این بانو بزرگ همین کافی است که پیامبر(ص) فرموند دیگر زنی مانند خدیجه درعالم پیدا نمی‌شود چون خدیجه آن زمانی که همه مرا تکذیب می‌کردند مرا تصدیق و یاری کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دو واقعه مهم و اثرگذار 14 و 15 خرداد در تاریخ انقلاب عنوان کرد: 15 خراد حادثه عجیب و تلخی بود که در آن تعداد زیادی از مردم عزیز ایران به شهادت رسیدند.

وی افزود:در این اتفاق که در سال42 رخ داد ماموران شاه مخلوع برای ترساندن حوزه و علما به حوزه‌ها هجوم بردند و در روز عزای امام صادق(ع) طلاب را به شهادت رساندند و حجره‌ها را آتش زدند.

مقتدائی تصریح کرد: امام بزرگوار بخاطر این حمله وحشیانه برنامه مفصلی علیه شاه برپا کردند و در همین راستا ضمن صادر کردن اطلاعیه تند و قوی فردا آن روز فرمودند که این حرکت رژیم برایش گران تمام می‌شود.

وی عنوان کرد: امام(ره) نزدیک ماه محرم دستور دادند علما جنایت‌های شاه را اعلام کنند وخودشان نیز در روز عاشورا یعنی13 خرداد سال42 در فیضیه سخنرانی کرده و با خطاب قراردادن شخص شاه، سخنان مهمی را بیان کردند.

استاد حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امام(ره) در آن سخنرانی شاه را دست نشانده امریکا و اسرائیل معرفی کردند، ابراز کرد: در شب 15 خرداد توسط مزدوران شاه امام(ره) تبعید شده و خبر دستگیری ایشان سبب شد مردم به خیابان‌ها ریخته و سپس به دست مزدوران شاه به شهادت برسند.

وی با تاکید براینکه دشمنان امیدوار بودند با رحلت امام(ره) و ایجاد جنگ قدرت و اختلاف، نظام دچار مشکل شود، گفت: امام (ره) 15 خرداد را عزای عمومی اعلام کرده و فرمودند نباید این روز فراموش شود.

مقتدائی با اشاره به اینکه15 خرداد منشا پیروزی انقلاب اسلامی شد، تصریح کرد:حرکت و خروش مردم در بهمن 57 به اوج رسیده و در 22 بهمن خون‌های پاک به ثمر نشست که این نیز حاصل قیام 15 خرداد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح حادثه 14 خرداد و رحلت امام(ره) ابرازکرد: در اواخرشب 14 خرداد امام(ره) پس ازیک عمر مجاهدت و تلاش در راه اسلام به ملکوت اعلی پیوست.

مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب و جنگ 8 ساله، تسخیر لانه جاسوسی، حمله طبس و بسیاری توطئه‌های دیگر، دشمنان نتوانستند نظام را از بین ببرند و به این نتیجه رسیدند تا امام(ره) هست نمی‌توانند به نظام آسیب بزنند.

وی عنوان کرد: دشمنان امیدوار بودند با رحلت امام (ره)و ایجاد جنگ قدرت و اختلاف، نظام دچار مشکل می‌شود اما به لطف خدا تشییع عظیم امام (ره) توسط مردم و تسریع در انتخاب جانشین امام(ره)، سبب ناتمام ماندن توطئه دشمنان شد.

مقتدائی با تشریح جلسه انتخاب رهبری پس از رحلت امام(ره) توسط مجلس خبرگان اظهار داشت: مقام معظم رهبری صلاحیت کامل علمی، تقوای کامل و مدیریت برجسته و تجارب کافی را داشتند و به همین دلیل به رهبری برگزیده شدند.

وی بیان کرد: اگر امروز مجلس خبرگان هم پس از 28 سال می‌خواستند بین مراجع و علما رهبری انتخاب کنند قطعا غیر از آیت‌الله خامنه‌ای کسی انتخاب نمی‌شد چرا که ایشان با داریت و عقلانیت به بهترین وجه کشور را مدیریت می‌کنند.

استاد حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه اگر امام (ره) در بین ما نیست اما نتیجه زحمات وی یعنی نظام اسلامی در نزد ما امانت است، تصریح کرد: باید این نظام را حفظ کنیم و ببینیم وظیفه ما در برابر این نظام چیست.

وی افزود: در این نظام که نتیجه فداکاری‌ها و شهادت‌هاست باید بر اساس دستور قرآن نماز را برپا داشته و اوامر و ارزش‌های الهی مانند نماز، زکات، انفاق، کمک به محرومان، امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد.

مقتدائی گفت: نباید نسبت به موضوعات کشور بی تفاوت بودبنابراین همه وظیفه دارند موارد را تذکر دهند و در مقابل دروغ،غیبت، فساد و کم فروشی سکوت نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار