معاون فنی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه زنان نقش مهمی در خانواده دارند، افزود: زنان کمتر به سلامت خود توجه می کنند و بعد ار تشکیل پرونده پیگیر معالجه در مراحل مختلف درمان خود نمی شوند.
کد خبر: ۴۲۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 21 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، ناهید خادمی پیش از ظهر امروز در اولین گردهمایی غربالگری سلامت جسمی و روانی زنان سرپرست خانوار اظهارداشت: براساس ارزیابی های صورت گرفته ۲۰ درصد از افراد جامعه فشار خون دارند همچنین ۱۰ درصد از افراد مبتلا به بیماری دیابت هستندکه از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی در ادامه گفت: ۸۵ درصد از زنان کم تحرک بوده ، که فعالیت های بدنی اصولی را ندارند که ۸۰ درصد افراد جامعه ی ما از میوه و سبزیجات استفاده نکرده و گرایش به استفاده از غذاهای آماده دارند.

خادمی اظهارداشت: در راستای تحول در نظام سلامت برنامه هایی تدارک دیده شده است، و دانشگاه علوم پزشکی براساس تعهداتی که دارد در حال حرکت به این سو است، که در ماه های آینده غربالگری سرطان*  سینه و دهانه ی رحم* انجام می شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این گردهمایی توانمند سازی سلامت جسمی و روانی زنان سرپرست خانوار است، که به منظور کاهش آسیب های اجتماعی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار