کد خبر: ۴۲۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹ 17 May 2017

به گزارش تابناک یزد،حمید رضا قمی کاندیدای این دوره انتخابات شورای شهر یزد طی یاداشتی نوشت:متاسفانه با توسعه غیراصولی شهر یزد به تدریج محلات نابسامان و سکونت گاههای غیر رسمی بطور کلی در حاشیه شهر بصورت سرخود شکل گرفته و حتی گسترش یافته است.این پدیده جدا از مباحث و حاشیه های آسیب های اجتماعی، شاهد شکل گیری ساخت و سازهای غیرمجاز درشهر شده است.
به اعتقاد کارشناسان در ارتباط با ساخت و سازهای غیرمجاز باید کار عملی و دقیق از سوی مدیریت شهری صورت بگیرد و شهرداری هم ساخت و ساز از مسیر کمیسیون ماده 100 را به عنوان درآمد تلقی نکند و سعی کند فعالیت های نظارتی واجرایی بیشتری را در این خصوص داشته باشد.
بعضا حتی طی سالیان گذشته شنیده شد که اتکای درآمدهای شهرداری به ماده 100 می باشدکه این موضوع تا حدودی شفاف سازی نشده است.این مسیر ناشفاف باعث شده که جامعه باتخطی در یک مسیر خلاف ،با پرداخت جریمه مشکل خودرا حل وفصل شده ببیند.
حتی برخی شواهد موجود هم نشان می دهد عدم صلاحيت لازم بعضي از مجريان ساخت و سازنگرانی های را به وجود آورده است که باید دغدغه اصلی مدیریت شهری باشد.
تخلف ساختمانی به معنی نقض قوانین و ضوابط شهرسازی، فنی، ایمنی و بهداشتی در احداث ساختمان است و ابهام در قوانین و مقررات ناظر بر ساخت و ساز از جمله علل تخلف ساختمانی است و مبنا و مستند رسیدگی به تخلفات ساختمانی در محدوده قانونی و حریم مصوب شهرها ماده صد قانون شهرداریها و تبصره های یازده گانه آن  در خارج از حریم مصوب شهرها کمیسیون بند 3 تبصره 2 ماده 99 قانون شهرداریها که منبعد به اختصار کمیسیون ماده 99 نامیده میشود، می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار